Pay by Vivacom добавя поредната нова и удобна функционалност - плащане на битови сметки директно през приложението.
Потребителите имат възможност да добавят своите сметки, да напишат собствено описание на абонамента, да следят неплатените си сметки, като получават нотификации на телефона си.
Заяви издаването на физическа карта Mastercard Digital First с няколко лесни стъпки:
Управлявай лесно парите си
Отвори сметка за секунди
Не е нужно да посещаваш офис и да подписваш купища документи. Изтегли приложението, регистрирай се и се възползвай от предимствата, които Pay by Vivacom ти предоставя.
Плащай директно с телефона
Вече не е нужно да носиш пари в брой или разплащателни карти в себе си. С Pay by Vivacom плащаш безконтактно директно с телефона си навсякъде по света. Нужно е единствено да заредиш сметката си чрез карта или банков превод.
Изпращай и получавай пари мигновено
Изпращането и получаването на пари между потребители на мобилното приложение е лесно и бързо. Разполагаш с парите си секунди след трансакцията.
Индивидуален IBAN
Изпращай и получавай банкови преводи чрез индивидуалния си IBAN
Използвай дебитната си карта
Плащай в интернет с виртуалната дебитна карта, която издаваш директно от телефона.
Управлявай бюджета си
Разполагаш с отчет за всички трансакции, който ще ти помогне да анализираш и оптимизираш своите разходи.
Карти за лоялност
Няма нужда да носиш картите за лоялност в портфейла си. Използвай ги директно от телефона си. Сканирай и добави картите си в приложението.
Кредит директно през телефона
Вземи сума до 4000 лв. и я получи до 15 минути.
Контролирай плащанията
Сигурност
Можеш да управляваш дебитните си карти, включително да ги блокираш или отблокираш, само с един клик в приложението.
Нотификация за всяко плащане
Получаваш нотификация за всяка трансакция в секундата, в която е извършена.
Избери подходящ план
START
Персонален IBAN
Зареждане с карта без такса до 500 лв. /месец за първите 3 месеца.
Партньори, приемащи онлайн плащания през дигитален потрфейл
Аптеки
Козметика
Кафе, чай и здраве
Криптовалути
Фермерски продукти
Магазин за цветя и усмивки
Царството на суперхраните
Висококачествени чорапи
Висококачествени хранителни добавки
Casino & sport
Smart home устройства
Често задавани въпроси
Обща информация
Какво е Pay by Vivacom?
Pay by Vivacom e дигитален портфейл. Можете да използвате Pay by Vivacom за безконтактни плащания с телефон, мигновени парични трансфери, да пазарувате онлайн и офлайн, да заявите физическа карта Mastercard Digital First, да получите кредит, да заплащате битови сметки и да закупувате електронни винетки.
Дигитализирайте своите карти за намаления от търговските вериги и ги използвайте през телефона си с Pay by Vivacom.
Кой може да се регистрира?
Всяко лице, което има навършени 18г. и е гражданин на държава членка на ЕС може да направи регистрация в приложението.
На какви устройства може да се използва?
Можете да инсталирате Pay by Vivacom на телефони, които използват Android или iOS 13 или по-нова.
Инсталация – специфични изисквания
За да инсталирате приложението на телефона си той трябва да е с версия на Android 5.0 или по-нова и съответно поне iOS 13.0 за iPhone.
Android телефоните не трябва да имат Root или модификации по операционната система.
Регистрация
Инсталиране на приложението
Приложението се инсталира през Google PlayStore или AppGallery за телефони с Android или AppStore за телефони с iOS.
Как се извършва регистрацията?
За да се регистрирате е нужно да влезете в приложението и да въведете телефонния номер, с който желаете да използвате акаунта си.
Регистриран съм в приложението с мобилен номер от мрежата на Vivacom. Как мога да премина на план STANDARD без месечна такса?
За да ползвате план STANDARD без месечна такса е нужно да сте абонат на Vivacom.
Изберете бутон “Профил, в секция “Планове” месечната такса за ползване на план STANDARD ще е 0.00 лв. Избирате бутона за преминаване към план STANDARD.
Каква информация е необходима за регистрацията?
За да завършите успешно регистрацията ще се изискват телефонен номер, имейл, две имена и дата на раждане.
Сигурност на предоставената информация
Нашата политика за поверителност е създадена така, че грижливо да опазва личните Ви данни. Следваме стриктно всички закони и правила, а всички данни се обработват по криптирани канали.
За да се извършват надеждно и сигурно плащанията и трансакциите в приложението, Pay by Vivacom си партнира с Пейнетикс - финансова институция и администратор на лични данни, който се регулира от БНБ и КЗЛД. Личните данни в Pay by Vivacom се третират с най-висока степен на защита и се обработват само необходимите данни при законоустановен минимален период на съхранение и ограничен достъп.
Верификация на самоличността
▪ Кога е необходима?
За да използвате финансовите услуги на приложението е нужно първо да преминете верификация на самоличността. Финансовите услуги включват зареждане на средства, плащане на ПОС терминали, изпращане на банкови трансфери, получаване на личен IBAN, безплатни преводи в мрежата на Pay by Vivacom, получаване на кредит, заплащане на битови сметки, закупуване на електронни винетки.
▪ Как се извършва?
Верифицирането на профила се извършва чрез предоставяне на документи за самоличност през формата в приложението.
▪ Какви документи са необходими?
Необходимо е да ни предоставите предната страна на личната си карта, задна страна на личната карта и селфи, в което държите личната си карта близо до лицето. Документите се изпращат под формата на 5 секундни видео клипове. Всички данни от личната карта трябва да са ясно видими и четими.
▪ Колко време отнема?
Верификацията се случва в рамките на няколко минути, ако изпратените документи са ясно четими. Моля, свържете се с нас чрез приложението, в случай че отнеме повече от 10 минути или получите отказ, за да проверим на какво се дължи.
▪ Как се стартира?
За да започнете верификацията е нужно да изберете бутон “Профил“ и да изберете секция “Верифицирайте профила си”
▪ Код за достъп – какво представлява и какво да направя ако го забравя?
Кодът за достъп е 4 цифрен ПИН код, който се изисква за вписване в приложението, за оторизиране на трансакции и преводи и за отключване/виждане на данните на картите в приложението. При забравен ПИН код е нужно първо да излезете от профила си, в случай че не сте го направили. След това въвеждате телефонния си номер и на следващия екран ще ви поиска въвеждане на ПИН код. На този екран има бутон за забравен ПИН.
▪ Верификационен код – какво представлява?
Верификационният код е 6 цифрен код, който се получава посредством SMS на телефонния номер, с който е регистриран акаунта. Валидността на SMS кода е 30 минути. В случай, че не получите SMS с код за верификация, моля изчакайте 30 секунди и натиснете на бутона за повторно изпращане на код. Ако все още не получавате код, моля да се свържете с обслужване на клиенти.
Профил
Къде мога да използвам Pay by Vivacom?
Можете да плащате на всички безконтактни ПОС терминали в цял свят, както и онлайн, включително чрез сканиране на QR код.
Дигитализирайте своите карти за намаления от търговските вериги и ги използвайте през телефона си с Pay by Vivacom.
Къде мога да използвам Pay by Vivacom?
Можете да плащате на всички безконтактни ПОС терминали в цял свят, както и онлайн.
Какво мога да правя с Pay by Vivacom?
Можете да плащате на безконтактни ПОС терминали чрез телефона, да съхранявате Вашите карти за отстъпки
Също така да изпращате мигновени парични трансфери до други потребители, да пазарувате онлайн чрез виртуалната карта в приложението, да изпращате или получавате банкови преводи, да заявите физическа карта Mastercard Digital First, да получите кредит, да заплащате битови сметки и да закупувате електронни винетки.
Каква е сметката, която мога да ползвам?
Всички потребители на Pay by Vivacom могат да ползват IBAN в лева или евро.
Къде мога да намеря IBAN номера на сметката си?
Можете да откриете IBAN-а на сметката си като изберете бутон “Профил”, след това полето с името Ви и „Персонален IBAN“.
Промяна на мобилен номер или e_mail, които са използвани при регистрацията
За да промените мобилния си номер е нужно първо да излезете от акаунта си, ако все още не сте го направили.
След излизане, въведете стария номер на акаунта си, след това въведете ПИН код и на екрана за получаване на sms за активация натиснете бутона за смяна на телефонния номер. Имайте предвид, че ще е необходимо да изпратите селфи, в което държите личната си карта близо до лицето, за да потвърдим, че Вие сте титуляр на акаунта.
За да промените имейла си, натиснете бутон “Профил”, изберете секция “Данни за профила” и там можете да смените имейла, в случай че все още акаунта Ви не е верифициран.
В случай, че сте преминали успешно процеса на верификация, моля свържете се с нас чрез приложението, за да сменим имейл адреса Ви.
Лични данни
Съгласно чл. 8 от ЗМИП, в качеството си на дружество за електронни пари, Пейнетикс е задължен да пази данните на потребителите на Pay by Vivacom в срок от 5 г.
Ако сте решили да се разделите с Pay by Vivacom и желаете да изтрием данните, съхранявани по ЗЗЛД, моля пишете ни на support@pay.vivacom.bg. Ние ще изтрием цялата информация, която съхраняваме с изключение на тази, която сме законово задължени да продължим да пазим според ЗМИП.
Закриване на профил
За да закриете профила си е нужно просто да се свържете с нас чрез чата в приложението
Също така можете да ни пишете на support@pay.vivacom.bg от имейла, с който сте регистрирани, за да ни информирате за желанието си.
Захранване на сметка
Как да заредя сметката си в Pay by Vivacom?
Можете да заредите по четири начина: 1) собствена банкова карта, 2) с банков превод, 3) с вноска в брой на устройство на Cashterminal или 4) с кредит от приложението (виж повече в таб Услуги/Кредит).
Как да заредя сметката си с в Pay by Vivacom с банкова карта?
За да заредите чрез лична банкова карта е нужно да натиснете бутона “Зареди” в секция „Плащания“ и да изберете “Добави нова карта”, в случай че все още не сте добавили.
След попълването на данните на картата избирате сума, която да бъде прехвърлена към приложението и потвърждавате с натискане на “Зареди”. За зареждане с банкова карта се прилага такса в зависимост от плана, който сте избрали. В редки случаи е възможно банката-издател на Вашата карта да удържи такса, като тя зависи изцяло от тарифата на Вашата банка.
Как да заредя сметката си с в Pay by Vivacom с банков превод?
Данните за банковия трансфер можете да откриете като натиснете “Зареди” в секция „Плащания“ и изберете “С банков превод”. Там ще намерите своя IBAN. Захранването по банков път не се таксува от наша страна.
Как да заредя сметката си в Pay by Vivacom с пари в брой през устройство на Cashterminal?
От основния екран Плащания (Payments) натиснете „Зареди“ и изберете „В брой“. Ще видите своя код за зареждане, който се въвежда на устройството на Cashterminal.
На същия екран с кода за зареждане има бутон „Виж как работи“, с насоки и екрани как се прави зареждането: 1. Избира се меню „Дигитални портфейли“ на устройството на Cashterminal; 2. Избира се Pay by Vivacom; 3. Извежда се екран за въвеждане на персоналния код от приложението; 4. Банкнотите или монетите се поставят в устройството.
За iOS, в случай, че вече сте добавили карта за зареждане, при избор на меню „Зареди“, на екрана се извежда директно зареждане с карта. За да видите кода си за зареждане в брой, тапнете върху стрелката в дясно, която е до номера на картата и тогава се отварят всички възможни начини за зареждане, вкл. „В брой“. Изберете „В брой“ и ще видите своя код за зареждане, който се въвежда на Cashterminal.
Има ли ограничения за размера на заредената сума?
Максималният лимит за еднократно зареждане на сметка е 10 000 лв.
Кога е нужна верификация на самоличността?
За да използвате финансовите услуги на приложението е нужно първо да преминете верификация на самоличността. Финансовите услуги включват зареждане на средства, плащане на ПОС терминали, изпращане на банкови трансфери, получаване на личен IBAN, преводи в мрежата на Pay by Vivacom, получаване на кредит, заплащане на битови сметки, закупуване на електронни винетки.
Какво е 3D secure?
3D secure е допълнителна защита на картата при интернет плащания, която най-често е под формата на допълнителна парола за оторизиране на трансакцията.
Мога ли да захраня сметката си чрез превод от друг потребител на Pay by Vivacom?
Можете да получавате мигновени парични трансфери от други потребители на Pay by Vivacom или чрез QR код.
За да ви изпрати друго лице сума чрез приложението е нужно да натисне “Изпрати” в секция „Плащания“ и да избере номера Ви от листа с контакти или чрез сканиране на QR кода Ви.
Как да поискам пари от друг потребител на Pay by Vivacom?
Можете да изпратите вашият QR код към друг потребител, чрез натискане на “My QR Code” и бутона “Share Link”.
Всеки, който сканира Вашият QR код, ще може да Ви изпрати директно сума през приложението. Сумата на QR кода Ви се задава от Вас чрез бутона “Tap To Set Amount”.
Получавам ли известия при захранване на сметката?
Получавате известие при захранване чрез банков превод и при получаване на сума от друг потребител. При зареждане чрез карта сумата се отразява в историята на плащанията Ви.
Възможни проблеми при зареждане на сметка и начини за отстраняването им
В случай, че зареждането с карта е отказано, моля, проверете наличността по картата си.
Също така е важно да се отбележи, че за да зареждате средства с карта по сметката си в Pay by Vivacom е необходимо карата Ви да поддържа 3D Secure. Ако не сте сигурни дали 3D Secure е активиран за Вашата карта, следва да се свържете с издателя на картата.
Изпращане на пари
Какви парични преводи мога да извършвам?
Можете да изпращате банкови трансфери в лева или евро. Трансферите са SEPA и BISERA.
Как да направя банков превод?
Банков превод можете да осъществите чрез натискане на бутона “Изпрати” в секция „Плащания“ и избирането на “С банков превод”.
Колко време отнема банковия превод?
Банковите преводи отнемат от 1 до 3 работни дни, в зависимост от банката към която са изпратени.
Има ли ограничения за сумата на банковия превод?
Минималната сума при банков превод е в размер на 20 лв. а максималната в размер на 1 000 лв.
Как да направя превод към друг потребител на Pay by Vivacom (P2P превод)?
Необходимо е да натиснете бутона “Изпрати” в секция „Плащания“ и да изберете потребителя от листа Ви с контакти.
Ако той вече ползва Pay by Vivacom или друго приложение в мрежата на phyre, ще получи превода мигновено. В случай, че потребителят няма Pay by Vivacom, следва да инсталира приложението, за да получи сумата. Можете да изпратите пари и чрез QR код - избирате бутона QR Code, който се намира точно под баланса по сметката Ви, въвеждате сума и генерирате QR код, който може да бъде сканиран от друг потребител.
Как да изпратя пари до мобилен номер?
Можете да изпращате пари до всички потребители на Pay by Vivacom и в мрежата на phyre, които присъстват в листа Ви с контакти.
Изпращането става чрез бутона “Изпрати” в секция „Плащания“ и намирането на потребителя в листа.
Колко време отнема изпращането на пари чрез P2P превод?
Изпращането и получаването на суми чрез P2P и QR код е мигновено.
Има ли ограничения за сумата на P2P превода?
Минималната сума за P2P е 1 лв. а максималната в размер на 1 000 лв.
Мога ли да изпратя пари на лице, което не използва Pay by Vivacom?
Можете да изпращате безплатни P2P трансфери на потребители в мрежата на phyre, както и банкови преводи до всеки IBAN в българска банка или банка, част от Европейското икономическо пространство.
Получавам ли известия при изпращане на пари?
При изпращане на сума не получавате известие. Изпращането се отразява единствено в историята на трансакциите.
Имате възможност за издаване на физическа карта Mastercard Digital First, която позволява тегленето на пари в брой от банкомат, както и плащания на физически и виртуални ПОС терминали.
Можете да плащате в мобилни приложения или онлайн магазини през смартфона си, когато съответния магазин поддържа метод на плащане с дигитален портфейл. При избора на този метод за плащане, чрез deep link автоматично се отваря вашия Pay by Vivacom, виждате сумата и я потвърждавате с ПИН или биометрия. Необходимо е да отваряте онлайн магазина през браузъри Safari, Chrome или Firefox. На този етап плащане през смартфон през браузъри Huawei или Samsung не може да се изпълни. За Firefox се прави настройка за разрешаване на нотификации, която е изключена по подразбиране, за да може браузъра да поддържа плащането.
Как да платя с виртуалната карта през телефона си? (Android)
▪ Single tap payment:
Отворете Pay by Vivacom натиснете бутона “Pay (Плати) ”, потвърдете плащането с ПИН или пръстов отпечатък и доближете телефона си на разстояние от около 1 см. до терминала.
▪ Double tap payment:
Отключете телефона си и го доближете до терминала. Pay by Vivacom ще се активира автоматично и ще поиска потвърждение за извършване на плащане за конкретна сума. Потвърдете с пръстов отпечатък или ПИН и доближете отново до терминала, за да платите.
Къде мога да плащам с телефона си?
Можете да плащате на всички безконтактни ПОС терминали в света, както и онлайн чрез виртуалната карта или QR код.
Дебитни карти
Виртуална дебитна карта
Можете да създадете виртуална карта за онлайн плащания, която да контролирате през приложението.
Физическа дебитна карта
Можете да заявите и контролирате физическа дебитна карта Mastercard Digital First през приложението.
За целта е нужно да влезете в секция “Карти”, след което “Плащания” и да заявите издаването на картата. Ще получите картата на заявен от Вас адрес за доставка. На пластиката се отпечатва само името Ви по лична карта, няма отпечатан номер
Не получих дебитната си карта. Какво да направя?
Моля, свържете се с нас чрез приложението, в случай че има забавяне.
Как мога да управлявам дебитната си карта – активиране, ПИН, блокиране/отблокиране, детайли на картата за извършване на плащане, лимити
Всички данни за плащане, както и опциите за блокиране/отблокиране и ПИН кода са видими в приложението.
За целта е нужно да влезете в секция “Карти”, след което “Плащания”, да изберете физическата или виртуалната карта и да оторизирате визуализирането на реквизитите на картата.
Мога ли да огранича определен вид трансакции с картата си?
За съжаление на този етап не е възможно да ограничавате само специфични трансакции.
Как мога да сменя ПИН кода на дебитната си карта?
ПИН кода на дебитната карта се сменя на банкомат. Единственото изискване е банкомата да поддържа тази услуга.
Какво да направя ако съм надвишил опитите си за въвеждане на ПИН на дебитната си карта или имам нужда от генериране на нов ПИН?
Моля свържете се с нас чрез приложението.
Кредит
Какви са стъпките за получаване на кредит през Pay by Vivacom?
Можете да получите кредит до 4000 лв. до 15 минути изцяло през смартфона си.
Услугата е достъпна за всички верифицирани с лична карта потребители на Pay by Vivacom със сметка в лева, без значение дали са абонати на телеком услуги от Vivacom. Кредитната институция, която предоставя кредита е БНП Париба Лични финанси.
Първо, проверете за минути в приложението максималната сума, която може да Ви бъде отпусната (кредитен лимит) от меню „Услуги“, секция „Кредит“. Тя ще е на Ваше разположение по всяко време в Pay by Vivacom до 30 дни.
Като втора стъпка, заявете желаната сума, до размера на одобрения кредитен лимит, отново в секция „Кредит“. Изберете сумата и размера на месечната вноска и вижте предварителна калкулация на лихвата.
След като сте направили заявка в приложението, ще получите обаждане от БНП Париба Лични финанси, което ще е с продължителност около 5 минути. Необходимо е да сте подготвили личната си карта.
При одобрение от страна на БНП Париба Лични финанси, при първия кредит през приложението ще получите имейл с линк към платформата за електронно подписване на БНП Париба лични финанси. При втори кредит от приложението, новата сума ще се подпише по време на телефонния разговор с БНП Париба Лични финанси.
След подписване на договора за кредит от ваша страна, ще получите парите в своя Pay by Vivacom и менюто Кредити ще се актуализира - oт него можете да следите и да плащате вноските си.
Как да проверя кредитния си лимит?
Можете да проверите без никакви ангажименти своя кредитен лимит от меню „Услуги“, секция „Кредит“. За броени минути научавате първоначалната сума, която можете да усвоите.
Така, когато Ви потрябват пари, кредитният лимит е винаги на разположение и може да заявите сума от него по всяко време. Одобреният кредитен лимит (одобрението се извършва от екипа на БНП Париба Лични Финанси) има срок 30 дни. След изтичането на този срок можете да кандидатствате за нов кредитен лимит, отново без никакви ангажименти. Можете да заявите средства до размера на одобрения кредитен лимит, като екипът на БНП Париба Лични Финанси ще потвърди отпускането му.
Как да изтегля кредит, след като вече имам одобрен кредитен лимит?
В приложението, в меню „Услуги“, секция „Кредит“ на екрана, на който виждате кредитния си лимит имате бутон „Заяви сума“. Изберете сумата и размера на месечната вноска на кредита, които са най-удобни за Вас.
Можете да усвоите одобрената сума наведнъж или на части - когато пожелаете и колкото пъти прецените.
Каква е цената на кредита?
Не дължите никакви такси, преди да усвоите кредита. Няма такса за проверка на лимит. Няма такса за кандидатстване и усвояване на кредит.
За одобрения кредитен лимит, когато все още няма подписан договор за кредит, не се дължат никакви лихви.
Лихвата по кредита се изчислява по време на одобрението му от страна на БНП Париба Лични Финанси. В процеса на заявката - в приложението можете да видите предварителна калкулация за лихвата, а по време на телефонния разговор, ще бъдете информиран за окончателния и размер.
Има ли нужда да посещавам офис на банка или на Vivacom?
Не, заявяването и получаването на кредита става изцяло през телефона. Когато сте верифицирани в Pay by Vivacom с документ за самоличност, ние вече знаем кой заявява кредит.
От заявката до подписването, всичко се случва онлайн през телефона.
Мога ли да получа кредит, ако не съм верифициран с лична карта в Pay by Vivacom?
Не – за да заявите и/или да получите кредит е необходимо да се верифицирате с документ за самоличност.
Така както в офис на банка представяте личната си карта, така за да ползвате кредит от Pay by Vivacom е необходимо да се верифицирате с лична карта и селфи, за да се уверим кой наистина ползва приложението. Процесът на верификация е изцяло online, става за минути и можете да го завършите по всяко време - 24/7 (при наличен интернет).
Мога ли да ползвам само част от одобрения си кредитен лимит?
Да, можете да усвоите одобрената сума наведнъж или на части.
Каква е максималната сума на кредита?
Максималната сума е 4000 лв. Имайте предвид, че заявката за кредитен лимит на всеки потребител се разглежда индивидуално от БНП Париба Лични финанси.
Първоначалният Ви лимит може да е по-нисък, особено в случай че до момента не сте били клиент на БНП Париба Лични финанси.
За колко време мога да получа сумата?
Заявката, одобрението, подписването на договор и получаването на сумата могат да се случат в рамките на 15 минути.
Има ли гратисен период?
Гратисният период може да е до 58 дни – между тегленето на кредита и първата вноска по него трябва да изминат поне 30 дни. Падежната дата е винаги на първо число.
Ако изтичането на 30-дневният период не се пада на първо число, то периодът до погасяване на вноската се удължава до първо число на по–следващия месец, например: ако изтеглиш кредита си на 3 май, падежната дата ще се падне по–следващия месец – на 1 юли (след изтичане на 58 дни максималния гратисен период).
Ако изтеглите на първо число в месец с 31 дни, първата падежна дата ще се падне на първо число от следващия месец (след 30 дни).
Как и къде мога да изплащам кредита си от Pay by Vivacom?
Следете в приложението историята на кредита и плащайте своите вноски през Pay by Vivacom.
Отпуснатият кредит се погасява на равни месечни вноски. Можете да съгласувате предсрочното погасяване с екипа на БНП Париба Лични Финанси.
Кога е срока за плащане на вноските?
Падежната дата (крайната дата за плащане) е винаги първо число на месеца. Можете да извършите плащането между 15-то число и края на предходния месец през приложението.
Следете вноските си в приложението – там е посочен периода за плащане на следващата вноска и когато сте в този период, бутонът за плащане на вноската е активен.
Променя ли се одобрения ми лимит, след като започна да плащам вноските?
Кредитният лимит е револвиращ – това означава, че при погасяване на вноска същата се добавя обратно в лимита и може да бъде изтеглена отново, като нов кредит.
Битови сметки
Какво представлява услугата Битови сметки в Pay by Vivacom?
С услугата Битови сметки следите историята на всички добавени сметки и плащате за секунди.
Винаги можете да добавите нови, да редактирате или изтриете текущи сметки. Можете да платите наведнъж всички задължения или само отделни сметки. Получавате пуш нотификация при ново задължение.
Как да платя битовите си сметки през Pay by Vivacom?
Избирате “Битови сметки” от меню „Услуги“, избирате типа сметка, която искате да добавите (сметка за вода; за ток; за телефон; друга сметка).
Избирате доставчик на съответната услуга, въвеждате детайлите на сметката и плащате само с едно докосване.
Електронни винетки
Какво представлява услугата Винетки в Pay by Vivacom?
Всеки верифициран с лична карта потребител в Pay by Vivacom има възможност да закупува електронни винетки.
Закупените през приложението винетки могат да се проверяват по всяко време в него. Получава се напомнящ e-mail и sms при изтичане на винетката (освен за уикенд винетка). В приложението не могат да се проверяват за валидност винетки, закупени от други канали.
Как да закупя електронна винетка през Pay by Vivacom?
От меню „Услуги“ избирате “Винетки”, след това бутон „Купи винетка“, избирате вида автомобил, периода на валидност на винетката и въвеждате необходимите данни за винетката (държава, регистрационен номер, начална дата на активиране на винетката).
Потвърждавате въведените данни, отбелязвате отметката с информационния текст и потвърждавате плащането мигновено с ПИН или биометрия. След успешно заплащане, ще получите веднага e-mail и sms, че винетката вече е активна.
Сигурност и контрол
Къде мога да намеря история на извършените плащания?
Историята на всички извършени плащания до момента се намира на основния екран на приложението, точно под баланса по сметката Ви.
Получавам ли нотификации за извършените плащания?
Получавате нотификация за всяко извършено плащане и теглене, без значение дали е с карта или чрез телефона.
Описание на възможни проблеми при извършване на плащания и начини за отстраняването им.
Възможно е да има проблем с плащането, ако Pay by Vivacom не е избрано като приложение за плащане по подразбиране.
Влезте в настройките на телефона си, изберете NFC настройките и изберете Pay by Vivacom като основно приложение за плащане. Свържете се с нас през чата на приложението или по имейл, в случай че това е направено, но плащането въпреки това е неуспешно. Друг възможен проблем е плащанията да не са се активирали правилно. Обикновено на ПОС терминала изписва, че картата не се поддържа или трябва да се използва друга карта/чип четеца. В този случай е нужно да се излезе от акаунта си и да се влезете наново. Повторното влизане в акаунта ще активира плащанията правилно и не би следвало да има проблеми след това. Бутонът “Изход” се намира в меню Профил.
Как са защитени парите в сметката ми?
Платежните услуги през приложението Pay by Vivacom се предоставят от дружеството за електронни пари „Пейнетикс“ АД.
Пейнетикс изпълнява всички изисквания на действащото законодателство по отношение на обезпечаване на сигурността на средствата и платежната среда. Дигитализираната карта, която притежава всеки един клиент на Pay by Vivacom по същество е виртуална платежна карта от типа Mastercard, по която се съхраняват личните средства на всеки клиент.
Apple Pay
Как да плащам с Apple Pay?
За да плащате с Apple Pay е нужно да добавите Вашата Pay by Vivacom карта в Apple Wallet.
След като картата е добавена, доближавате телефона до терминала и функцията се отваря автоматично. Потвърждавате с Touch ID/FaceId или Pin и плащането минава. При първото активиране на Apple Pay ще имате кратка анимация от Apple с горните инструкции за плащане.
Как да добавя Pay by Vivacom картата си в Apple Pay?
Може да видите подробни указания как да добавите Pay by Vivacom картата си в Apple Pay тук
Имайте предвид, че за да добавите и използвате картата успешно тя не трябва да е блокирана през приложението.
На кои устройства работи Apple Pay?
iPhone: Apple Pay се поддържа за iPhone 6 или по-нов модел, но Pay by Vivacom се поддържа за iPhone 6s или по-нов. Можете да плащате в магазини, онлайн или в приложения.
Apple Watch: Поддържа се за iPhone 6 или по-нов модел, но Pay by Vivacom се поддържа за iPhone 6s или по-нов. Можете да плащате в магазини и в приложения.
iPad: iPad Pro, iPad (5th gen), iPad Air 2, and iPad mini 3 и по-нови версии. Можете да плащате онлайн и в приложения.
Mac: Mac (2012 или по-нов). Можете да плащате онлайн или с iPhone, който поддържа Apple Pay. Pay by Vivacom е мобилно приложение и не се поддържа за Mac, но карта издадена в него, може да бъде добавена в Apple Wallet на Mac.
Пълен списък с поддържаните устройства можете да намерите тук
Как да направя Pay by Vivacom картата си "карта по подразбиране"?
Просто изберете Pay by Vivacom картата си в приложението и я провлачете най-отгоре.
Мога ли да използвам Apple Pay, ако заключа Pay by Vivacom картата си?
Не. Ако заключите Pay by Vivacom картата си, няма да може да ползвате Apple Pay за плащания. Просто отблокирайте картата си в Pay by Vivacom и тя отново ще бъде активна.
Как да прекратя получаването на две нотификации за всяко мое плащане?
Pay by Vivacom и Apple Pay ще Ви изпратят нотификация за всяко Ваше плащане.
Можете да изключите нотификациите от Apple Pay от приложението Wallet. От опциите на Вашата Pay by Vivacom карта отменете "Show History" в секция "Transactions".
Имам ли лимит за плащания с Apple Pay?
Лимитите за плащания с Pay by Vivacom важат и при плащанията с Apple Pay.
Безопасно ли се съхранява информацията за картата ми?
Да. Когато използвате Apple Pay за плащания, номерът на Pay by Vivacom картата Ви не се изпраща към търговеца.
Вместо това се изпраща уникален номер, който е криптиран и запазен в устройството Ви. Всяка трансакция се потвърждава чрез уникален еднократен код за сигурност.
Google Pay
Как да добавя Pay by Vivacom картата си в Google Pay?
Отворете Pay by Vivacom, в таб Плащания, меню Cards изберете бутон , намиращ се под картата, която желате да добавите и следвайте инструкциите.
Как да плащам с Google Pay?
Google Pay трябва да е избран като метод на плащане по подразбиране Светнете екрана на телефона си. За трансакции над 100 лв. телефона следва да е отключен. Доближете телефона до безконтактния ПОС терминал Изчакайте да се появи отметка за успешна трансакция ✅
Къде може да се плаща чрез Google Pay?
Навсякъде, където е наличен безконтактен ПОС терминал и където е посочен един от следните символи:
Можете да плащате и във всички приложения и интернет сайтове, които поддържат услугата.
Как да направя Pay by Vivacom картата си "карта по подразбиране"?
Управлението на картите за разплащания се извършва в Google Wallet.
Такси и лимити
Къде мога да намеря информация за таксите на различните услуги и да проверя лимитите за извършване на плащания?
Влезте в меню „Профил“, изберете полето с името Ви, секция „Планове“ и „Виж повече”.
Как мога да променя лимитите за извършване на плащания?
За да промените лимитите си ще е нужно да се свържете с нас в чата или по e-mail и да попълните молба за промяна на лимитите.