Полезни съвети
    1. Какво е 4G

       

      4G е мрежа от четвърто поколение (4th Generation) и се приема като наследник на 3G мрежата.

       

    2. Какво е необходимо за да ползвам 4G мрежата?

       

      За да можете да се свържете към 4G мрежата са необходими 4 неща:

       

      • Да използвате 4G SIM карта на мобилна абонаментна услуга от VIVACOM
      • Да използвате 4G мобилно устройство
      • Да настроите режима на мрежата на използваното устройство на 4G (LTE)
      • Да сте в обхват на 4G мрежата

        

      Клиентите на мобилни предплатени услуги не могат да използват 4G мрежата.

       

    3. На какви честоти работи 4G мрежата?

       

      4G мрежата на VIVACOM работи на 1800 Mhz

       

    4. Какво е LTE технология?

       

      LTE (на английски: Long Term Evolution) може да достигне много високи скорости за download и upload. Технологията LTE е безжична широколентова технология за дългосрочно развитие, която в резултат на въведената система за пакетен пренос на данни се отличава с по-ефективно ползване на радиочестотния спектър и с много по-високи скорости на мобилен обмен на данни в сравнение с 2 и 3G мрежите.

       

    5. Какво може да се прави в 4G мрежата?

       

      4G мрежата е предназначена само за мобилен интернет. При входящи и изходящи обаждания автоматично се преминава на 3G или на 2G мрежата.

       

    6. С какво 4G е по-добро от 3G?

       

      Ключовите предимства на 4G мрежите са 2: по-високи скорости и по-добър PING;

       

      Мрежата на VIVACOM подържа скорости до 112 Mbps за download и до 37.5 Mbps за upload. PING-a в 4G мрежата на VIVACOM е около 10 ms. PING-a е от съществено значение при работата в интернет пространството. По-ниския PING означава по-бърза реакция на запитването към определен сайт/сървър.

       

    7. Заплаща ли се допълнително за използването на 4G?

       

      Не, за използването на 4G мрежата не се заплащат допълнителни такси. Използването на данни в 4G мрежата се заплаща според условията на използвания от Вас тарифен план, без допълнително таксуване

       

    1. Какво е е-Фактура?

       

      Това е Вашата месечна фактура, която може да получите в електронен вид (PDF файлов формат). Вашата електронна месечна фактура е подписана с електронен подпис и има същата тежест както и хартиената фактура.

       

      Може да заявите услугата през профила си в Моят VIVACOM.

       

    2. Какви предимства има услугата е-Фактура на e-mail?
    3. Как да се регистрирам за услугата?
    4. Как да активирам е-Фактура на e-mail след като се регистрирам?

       

      След като се регистрирате успешно, може да изберете за кои Ваши клиентски номера да активирате услугата. По подразбиране системата ще настрои услугата да бъде активирана за всички Ваши клиентски номера. По Ваша преценка, може да промените настройката преди да потвърдите.

       

    5. Този месец не получих месечната си фактура. Какво да направя?

      1. Уверете, че са изминали поне седем дни от отчетната Ви дата.
      2. Проверете дали е-mail адресът, който сте посочили за получаване на фактурата, е коректен.
      3. Проверете дали e-mail съобщението с месечната Ви фактура не е попаднало в папката СПАМ на електронната Ви поща или дали тя не е запълнена.

        

      Ако въпреки това все още не получавате месечната си фактура, свържете се с Обслужване на клиенти на (087) 123.

       

    1. Какво е мобилен интернет?

       

      Мобилният интернет дава лесен и удобен достъп до информация и услуги в интернет, чрез използване на мобилен телефон, смартфон, таблет или лаптоп, където и да се намирате.

       

    2. В какви устройства може да бъде ползвана SIM картата за мобилен интернет?

       

      SIM картата за мобилен интернет може да бъде ползвана, както в USB модем, така и в мобилен апарат или таблет.
      Единственото което е нужно е устройството да има гнездо за SIM карта и да поддържа мобилен интернет.

       

    3. Какво представлява 3G (UMTS)?

       

      UMTS е мобилна мрежа от трето поколение, която осигурява до пет пъти по-висока скорост за пренос на данни в сравнение GPRS или до 384 kbit/s Downlink и до 64 kbit/s Uplink. С помощта на UMTS мрежата може да използвате най-съвременните услуги като Видео разговор, както и да използвате високоскоростен достъп до интернет, e-mail или да гледате телевизия на мобилния се телефон.

       

    4. Какво е GPRS?

       

      GPRS е носеща мрежова технология, която ускорява преноса на данни до 4-5 пъти в сравнение със CSD.

      Може да използвате GPRS технологията за пренос на MMS, разглеждане на WAP страници от мобилния Ви апарат или връзка с интернет чрез компютър (лаптоп).

       

      GPRS настройките, които трябва да бъдат дефинирани, включват APN (точка за достъп):

       

      VIVACOM стойности по подразбиране за APN:

       
      VIVACOM интернет - internet.vivacom.bg
      VIVACOM MMS - mms. vivacom.bg

       

      Профилът по подразбиране е VIVACOM MMS и WAP профил. Ако искате да използвате мобилния си телефон за интернет връзка, ще трябва да превключите на VIVACOM интернет профил. Този профил ще откриете в менюто на Вашия мобилен телефон, като обикновено са описани като «Настройки на телефона» (Phone settings) - «Свързване» (Connectivity) - „Настройки за данни" (Data Settings). Конкретните имена в менюто зависят от модела на Вашия мобилен апарат!

       

      Ако искате да разглеждате страници в интернет, използвайки лаптоп и GPRS, Вие трябва:

       

      Да имате мобилен апарат, който да поддържа GPRS с модем функция и може да бъде свързан с лаптоп чрез кабел, инфрачервен порт (IrDA) или Bluetooth
      Да инсталирате на лаптопа софтуер за връзка с мобилен телефон
      Да имате активиран GPRS профил на Вашия мобилен телефон
      Използването на данни се таксува като GPRS данни - вижте цените за GPRS.

       

      Ако искате да разглеждате WAP страници и/или да изпращате MMS чрез GPRS, след като сте активирали VIVACOM интернет GPRS профила, ще трябва да ре-активирате VIVACOM Browser профила.

       

      За допълнителна информация, моля, обадете се на Обслужване на клиенти на номер 123.

       

    5. Каква е разликата между 2G и 3G покритието?

       

      Основната разлика между различните технологии (2 и 3G) е скоростта на пренос на информацията, която позолява всяка от тях:

      • GPRS достига до 84 kbit/s
      • EDGE достига до 236 kbit/s.
      • UMTS достига до 384 kbit/s Downlink и до 64 kbit/s Uplink.
      • HSDPA достига до 1.8 Mbit/s Downlink и до 384 kbit/s Uplink.

      Названието 2G e термин, с който още се наричат и технологиите GPRS и EDGE.

      Под 3G се визират още така UMTS и HSDPA.

       

    6. Какви са максимално достижимите скорости в 2G и 3G мрежата на Vivacom?

       

      Максимална скорост на пренос на данните в 3G мрежата на Vivacom: при download – 42 Mbps, при upload – 5.74 Mbps;

       

      Максимална скорост на пренос на данните в 2G мрежата на Vivacom: при download - 236.8 Kbps и upload – 118.4 Kbps; 

       

      *Скоростта на 42 Мbps е достижима за тарифни планове Traffic Unlimited M, L и XL при използване на съвместим 3G USB модем или мобилно устройство в следните населени места.

    7. Има ли разлика в цените и тарифирането на мобилния интернет през 2 и 3G мрежата?

       

      Не, няма разлика в цените за мобилен инретнет през 2 G и 3G мрежата. Единствената разлика е в по-високата скорост поддръжана от 3G мрежата.

       

    8. Как мога да следя мобилния си трафик?

       

      Информация за използвания мобилен трафик може да следите на сайта data.vivacom.bg (достъпва се от мобилното устройство, в което използвате картата), чрез кратък USSD код *123# и зелена слушалка, чрез нашия on-line портал VIVAONLINE или чрез обаждане към 123.  

    9. Мога ли да ползвам едновременно Wi-Fi и мобилен интернет на едно устройство?

       

      Имате възможност за активирате едновременно достъпа до мобилен интернет посердством WI-FI и мобилната мрежа. По този начин, когато ползвате услугата на място с Wi-Fi покритие, устройството автоматично ще се прикачва към W-FI мрежата. В случай, че няма покритие на Wi-FI автоматично ще преминете на режим за мобилен интернет.

       

    10. Мога ли да ползвам мобилен интернет чрез една SIM карта едновременно на няколко устройства?

       

      Да, в случай, че устройството, в което е поставена картата поддръжа функцията Hot Spot или ползвате Mi-Fi устройство, мобилният интернет от картата може да бъде ползван на повече от едно устройство. Имайте предвид, че при ползване на мобилния интернет от повече от едно устройство в един и същ момент, връзката може да бъде по-бавна, тъй като скоростта се разпределя между няколко устройства.

       

    11. Къде мога да използвам мобилен интернет?

      Навсякъде в България! VIVACOM осигурява покритие на 99.85% от населението на България.

      Виж картата

    12. Какво е лимит за данни на територията на България?

       

      Лимитът за данни е услуга, която се прилага за всички клиенти, които използват мобилна услуга на абонаментен план, чийто тарифен план или включен допълнителен пакет не предоставя неограничен мобилен интернет. Лимитът за данни (трафик от интернет) е в размер на 50 лв. без ДДС.

       

    13. Как се заявява активация/ деактивация на SMS известие за достигнати 80% от лимита за данни?

       

      • При достигане на 80% от лимита за данни, клиентът ще получи SMS:
        Vie dostignahte 80% ot limita za izpolzvane na danni. Za otkaz ot uvedomyavane pri dostignati 80% ot limita, izpratete NE na 12381.
      • За да се откаже от получаване на sms известие за достигнати 80% от лимита за данни, клиент трябва да изпати SMS на номер: 12381 с текст: NE;
      • Ако клиент вече се е отказал от получаване на SMS известие при достигнати 80% от лимита за данни, но в последствие пожелае отново да заяви услугата, може да го направи като изпрати SMS на номер: 12381 с текст: DA.

       

    14. Как мога да се откажа от лимит за данни за текущия отчетен период?

       

      • При достигане на 100% от лимита за данни, всеки клиент ще има възможността да заяви да продължи да използва услугата за текущия отчетен период:
        Vie dostignahte 100% ot limita za danni. Za da izpolzvate uslugata, izpratete DA na 12382. Za otkaz ot limit za danni, izpratete NE na 12383. 
      • Ако клиент не отговори на изпратеното съобщение, услугата ще бъде ограничена до следващия отчетен период, или докато не заяви възстановяване на достъпа до интернет; 
      • За да продължи използване на интернет в рамките на отчетния период, клиентът трябва да изпрати SMS с текст: DA на номер: 12382

       

    15. Как мога да заявя активация/ деактивация на услугата лимит за данни за неопределен период?

       

      • За да деактивира услугата лимит за данни за неопределен период от време, клиентът трябва да изпрати SMS с текст NE на 12383;
      • За да възстанови следенето на интернет трафик, клиентът трябва да изпрати SMS с текст: DA на номер: 12383.

       

    16. Как се тарифира потреблението ми от интернет, в случай, че нямам активен неограничен пакет за интернет?

       

      • Клиентът заплаща стандартна цена за използване на мобилен интернет (MB) на максимална скорост в зависимост от плана му до достигане на потребление от мобилен интернет в размер на 40 лв.
      • След достигане на сумата от 40лв., трафикът започва автоматично да се тарифира на цена 0.08 лв. с ДДС на MB, като клиентът продължава да използва MB на максимална скорост.

       

    17. Мога ли да ползвам мобилен интернет в Роуминг?

       

      Можете да ползвате мобилен интернет в роуминг, като за целта е нужно избрания от Вас роуминг партньор в дадената страна да има GRPS споразумение с VIVACOM. Имайте пердвид, че цените за мобилен интернет в роуминг са различни от тези в мрежата на VIVACOM и се определят от избрания роуминг оператор.

       

      Роуминг партньори

       

    18. Как мога да спра достъпа до мобилен интернет?

       

      Титуляр на услугата след надлежно идентифициране може да подаде молба в писмен вид в магазин от търговската мрежа на VIVACOM.

       

       

    19. Как да избегна високи сметки от интернет в роуминг?

       

      За да избегнете високи сметки от потребление на мобилни данни в роуминг, Ви препоръчваме ръчно да изключите мобилните данни от настройките на използваното от Вас крайно устройство, преди да наближите границата на Република България с друга държава. При проблем може да се свържете с номер 123/121.

       

    20. Какви са особеностите при използване на мобилна карта в „умен“ телефон (smartphone)?

       

      Всички smart устройства периодично правят ъпдейти на приложенията и операционната система. В зависимост от направените настройки, това може да се случи след предупреждение и изрично съгласие на ползвателя или без никакви индикации за старт на ъпдейти. Трябва да се има предвид, че самата нотификация е в следствие на проверка на мобилното устройства за налични ъпдейти, която също минава през интернет.

нагоре
Open cookie bot settings
към контакти