-
Тарифирането е на минута. Минималната продължителност на разговор е 60 секунди.
-
Включените национални минути не могат да се използват за разговори към номера с добавена стойност, универсални номера 0700 или за изходящи разговори от мрежата на Vivacom към международни дестинации.
-
За периода от активацията/подписването на договора до датата на първото отчетно число абонатът заплаща пропорционална част от месечния абонамент, съответстваща на броя на дните, в които са му предоставяни услугите. За същия период абонатът ползва съответната пропорционална част от услугите, включени в месечния абонамент. Едномесечните отчетни числа на Vivacom могат да бъдат на датите 1, 8, 15 и 22.
-
Трафик на данни се тарифира на 1 KB. Цена на приложимият минимален първоначален обем на таксуване на мобилен интернет от 1 KB е 0.012 лв. с ДДС.
-
Максимална (рекламирана) скорост на пренос на данните в 5G мрежата на Vivacom за Unlimited 2 / 10 / 100 / 300 / MAX: при download – 2 Mbps / 10 Mbps / 100 Mbps / 300 Mbps / 2071 Mbps, при upload – 2 Mbps / 10 Mbps / 100 Mbps / 168.7 Mbps / 168.7 Mbps; Максимална (рекламирана) скорост на пренос на данните в 4G мрежата на Vivacom за Unlimited 2 / 10 / 100 / 300 / MAX: при download – 2 Mbps / 10 Mbps / 100 Mbps / 168.7 Mbps / 745 Mbps, при upload – 2 Mbps / 10 Mbps / 75 Mbps / 75 Mbps / 75 Mbps; Максимална (рекламирана) скорост на пренос на данните в 3G мрежата на Vivacom за Unlimited 2 / 10 / 100 / 300 / MAX: при download – 2 Mbps / 10 Mbps / 21 Mbps / 21 Mbps / 21 Mbps, при upload – 2 Mbps / 5.74 Mbps / 5.74 Mbps / 5.74 Mbps / 5.74 Mbps; Максимална (рекламирана) скорост на пренос на данните в 2G мрежата на Vivacom за Unlimited Unlimited 2 / 10 / 100 / 300 / MAX: при download - 236.8 Kbps, при upload - 118.4 Kbps. Максималните скорости са достижими при използване на съвместимо устройство. Максималните скорости не са гарантирани и зависят от натовареността и покритието на мрежата. Всяко отклонение от рекламираните скорости включително и от приложени мерки за управление на трафика, от загуба на пакети, от колебания на закъснението (jitter), двупосочно закъснение (PING) и др. ще затрудни достъпа до интернет и разпространението на определени типове информация и съдържание, както и ползването на приложения и услуги, изискващи друга минимална скорост на интернет достъп. Затруднения на достъпа до интернет в ситуация на force majeure в мрежовата инфраструктура. Не следва да се наблюдават различни затруднения за определени типове информация и съдържание. Повече информация за възможните затруднения на достъпа до интернет е налична на vivacom.bg, секция Общи условия , раздел Други. При спор относно качеството на услугата, същото се установява чрез механизмите за наблюдение, одобрени от Комисията за регулиране на съобщенията. Vivacom не носи отговорност за влошено качество на услугата, породено от независещи от Vivacom обстоятелства (напр. вида на устройствата за ползване на интернет услугата, едновременно ползване на услугата от няколко устройства, покритие и натовареност на мрежата, архитектурни и географски особености).
-
Мобилният интернет в мрежата на Vivacom е неограничен. С цел предотвратяване на нетипичен трафик и/или недобросъвестно ползване при достигане на дневно потребление 10 GB скоростта се ограничава до 64 Kbps. Максималната скорост се възобновява чрез изпращане на безплатен SMS на номер 1237 или автоматично между 00:00 и 00:59 часа на следващия ден.
-
При спор относно качеството на услугата, същото се установява чрез механизмите за наблюдение, одобрени от Комисията за регулиране на съобщенията. Vivacom не носи отговорност за влошено качество на услугата, породено от независещи от Vivacom обстоятелства (напр. вида на устройствата за ползване на интернет услугата, едновременно ползване на услугата от няколко устройства, покритие и натовареност на мрежата, архитектурни и географски особености).
-
Индивидуално определената финансова граница на потребление за мобилни тарифни планове Unlimited 2 / 10 / 100 / 300 / MAX е 60 лв. При промяна на абонаментния план към такъв с по-високи параметри, определената финансова граница на потребление ще е съобразена с границата на новоизбрания план. Абонатът може да заяви увеличаване на индивидуално определената финансовата граница с обаждане към Центъра за обслужване на клиенти на Vivacom на номер 123, като за това Vivacom може да изисква предоставяне на депозит. Индивидуалната финансова граница на потребление може да бъде увеличена след получаване на съгласие от страна на абоната: чрез кратко текстово съобщение (SMS), телефонно повикване или по друг начин.
-
Максималният брой символи на един SMS, написан на латиница, е 160 символа. Максималният брой символи на един SMS, написан на кирилица, е 70 символа. SMS, който е по-дълъг от упоменатите символи, ще бъде таксуван като 2 или повече SMS-a, в зависимост от броя символи.
-
Включените MB за мобилен интернет в роуминг в ЕС са определени в съответствие с Политиката за справедливо ползване и са в обем не по-малък от двукратния обем, който се получава след разделяне на дължимата месечна такса (без ДДС) за ползвания от тарифен план на регулираната максимална цена за роуминг на едро.
-
Включените минути в планове Unlimited са валидни към всички мобилни и фиксирани мрежи в страната, както и за изходящи роуминг разговори в ЕС до България, в страната на пребиваване и в рамките на ЕС без допълнителна такса при спазване на Политиката за справедливо ползване.
-
Всички нови и съществуващи абонати, които удължат срока на текущ договор на тарифен план Unlimited, получават услугата Happy Call. Тя позволява на абоната да използва мелодия вместо стандартен сигнал "свободно" при входящо повикване. При първа нова активация на услугата Happy Call абонаментът за първия месец е 0.00 лв., след което се заплаща стандартен месечен абонамент от 0.60 лв. с ДДС. Услугата Happy Call се активира с първоначално избрана стандартна Happy Call мелодия. Всяка друга закупена мелодия или албум, различна от първоначалната стандартна Happy Call мелодия, се заплаща допълнително на цена, посочена на www.happycall.bg. Абонатът може да се откаже и/или да се абонира повторно за услугата Happy Call по всяко време. Повече информация за услугата Happy Call на www.happycall.bg.
-
Включените национални SMS и MMS са валидни към всички мрежи в България и в роуминг в ЕС (до България, страна на пребиваване и Зона ЕС). В случай че е налице брой на изходящи кратки текстови и мултимедийни съобщения, който не съответства на броя изходящи кратки текстови и мултимедийни съобщения, които се очакват при добросъвестно ползване на услугата, тя може да бъде временно ограничена. Критериите за брой изходящи кратки текстови или мултимедийни съобщения, които се очакват при добросъвестно ползване на услугата, се определят и променят по преценка на Vivacom. За недобросъвестно ползване на услугата ще се счита изпращане на повече от 5000 SMS за отчетен период и/или използване на услугата по начин, забранен от условията на сключения договор.
-
Услугата не е предназначена за: а) използване извън границите на разумното потребление, което е обичайно за краен ползвател; б) за употреба на включеното в плана потребление за изпращане на кратки текстови и мултимедийни съобщения (SMS и MMS) в серия или в пакет до групи от получатели; в) за употреба на включеното в плана потребление за изпращане на кратки текстови и мултимедийни съобщения (SMS и MMS) чрез устройства от типа gateway, както и мобилни приложения, изпълняващи функциите на такива устройства.
-
Абонатът няма право да извършва и да допуска извършване на следните действия: а) да препродава услугата или да предоставя включеното в плана потребление за ползване от трети лица; б) да използва включените в мобилния план данни за достъп до интернет за генериране, терминиране или транзит на трафик от/към/в мрежата на Vivacom с цел реализиране на печалба за Абоната или друго лице, различно от Vivacom, и за други търговски цели; в) да използва включените в тарифния план кратки текстови и мултимедийни съобщения (SMS и MMS) и/или данни за достъп до интернет в обем, който не съответства на обема на използваните данни за достъп до интернет и/ или изходящи кратки текстови и мултимедийни съобщения, които се очакват при добросъвестно ползване на услугата за нетърговски цели.
-
Vivacom определя по своя преценка критериите за разумно потребление, както и обема на използваните данни за достъп до интернет и/ или изходящи кратки текстови и мултимедийни съобщения, които се очакват при добросъвестно ползване на услугата. Критериите се определят въз основа на анализ за средното дневно потребление на всички абонати с услуги на аналогичен тарифен план за период от 12 месеца. Vivacom публикува критериите за разумно потребление на www.vivacom.bg, като може да актуализира същите на всеки шест месеца. При констатиране на потребление, надвишаващо разумното потребление, или ползване на услугата по недобросъвестен начин Vivacom има право да преустанови временно услугата изцяло или частично, за което уведомява абоната със SMS. Абонатът има право да поиска възстановяване на услугата в срок до 2 работни дни след получаване на уведомлението за нейното временно спиране, като изпрати искането си на е-mail feedback_sms@vivacom.bg. Vivacom възстановява услугата в срок до 2 работни дни след получаване на искането за възстановяване. В случай че абонатът не заяви възстановяване на услугата в горния срок, както и при констатиране на повторно използване на услугата по недобросъвестен начин за срока на договора, Vivacom има право да прекрати договора по вина на абоната без уведомление.
Промоция Unlimited 2024:
Частни и бизнес абонати, които сключат нов или преподпишат съществуващ договор, до чието изтичане остават не повече от 3 месеца, за нов срок от 24 месеца за тарифен план Unlimited 2 / Unlimited 10 / Unlimited 100 / Unlimited 300 ще получат промоционална месечна такса 24.99 лв. с ДДС / 32.99 лв. с ДДС / 40.99 лв. с ДДС / 49.99 лв. с ДДС за целия срок на договора. Частни и бизнес абонати, които сключат нов или преподпишат съществуващ договор, до чието изтичане остават не повече от 3 месеца, за нов срок от 24 месеца за тарифен план Unlimited 100/Unlimited 300/Unlimited Max ще получат допълнителни промоционални 1 000 MB/2 000 MB/3 000 MB на месец за роуминг в определени мрежи в Турция (Turkcell), Сърбия (Yettel, Telekom Serbia) и Северна Македония (T-Mobile), валидни за целия срок на договора. Частни и бизнес абонати, които сключат нов или преподпишат съществуващ договор, до чието изтичане остават не повече от 3 месеца, за нов срок от 24 месеца за тарифен план Unlimited 10 / Unlimited 100 / Unlimited 300 / Unlimited MAX ще получат безплатен абонамент за пакети 60+ канала, Arena Play, DiemaXtra в EON Mobile съответно за първите 3/6/6/12 месеца от срока на договора, след което пакетите се закриват автоматично.
Официални правила на “Промоция Unlimited 2024”
Частни и бизнес абонати на съществуваща фиксирана услуга на Vivacom, които сключат нов или преподпишат съществуващ договор, до чието изтичане остават не повече от 3 месеца, за нов срок от 24 месеца за тарифен план Unlimited 2 / Unlimited 10 / Unlimited 100 / Unlimited 300 / Unlimited MAX ще получат промоционална месечна такса 21.99 лв. с ДДС / 27.99 лв. с ДДС / 34.99 лв. с ДДС / 41.99 лв. с ДДС / 55.99 лв. с ДДС за целия срок на договора. Частни и бизнес абонати, които сключат нов или преподпишат съществуващ договор, до чието изтичане остават не повече от 3 месеца, за нов срок от 24 месеца за тарифен план Unlimited 100/Unlimited 300/Unlimited Max ще получат допълнителни промоционални 1 000 MB/2 000 MB/3 000 MB на месец за роуминг в определени мрежи в Турция (Turkcell), Сърбия (Yettel, Telekom Serbia) и Северна Македония (T-Mobile), валидни за целия срок на договора. Частни и бизнес абонати, които сключат нов или преподпишат съществуващ договор, до чието изтичане остават не повече от 3 месеца, за нов срок от 24 месеца за тарифен план Unlimited 10 / Unlimited 100 / Unlimited 300 / Unlimited MAX ще получат безплатен абонамент за пакети 60+ канала, Arena Play, DiemaXtra в EON Mobile съответно за първите 3/6/6/12 месеца от срока на договора, след което пакетите се закриват автоматично.
ПОЛИТИКА ЗА ПРЕВЕНЦИЯ НА ИЗМАМИ И НЕПРАВОМЕРНО ПОЛЗВАНЕ НА УСЛУГИ В МОБИЛНАТА МРЕЖА НА „ВИВАКОМ БЪЛГАРИЯ“ ЕАД ПРИ ПРЕДОСТАВЯНЕ НА УСЛУГИ ПО ПРЕНОС НА ДАННИ И МОБИЛЕН ДОСТЪП ДО ИНТЕРНЕТ
Настоящата Политика за превенция на измами и неправомерно ползване на мобилни услуги в мобилната мрежа на „Виваком България“ ЕАД (Виваком) при предоставянето на услуги по пренос на данни и достъп до интернет (Политиката) се прилага спрямо конкретни крайни потребители в случаи на установено ползване на услугите в противоречие с Общите условия за ползване на мобилни услуги, условията на конкретния тарифен план и нуждите, които той е създаден да обслужва. Политиката е неразделна част от договорите за предоставяне на мобилни услуги по пренос на данни и достъп до интернет.
Виваком въвежда временно намаляване на приоритета при ползване 4G и 5G мрежите на конкретен потребител при достигане на следните лимити на ползване:
-
За крайни потребители на тарифи с „Висок“ приоритет временно се прилагат намаления на коефициентите, както следва:
- при достигане на 98% от средномесечното потребление на услугите мобилен достъп до интернет и пренос на данни на всички потребители за последните три месеца приоритетът ще бъде свален до коефициент „Стандартен“.
- при достигане на 99,98% от средномесечното потребление на услугите мобилен достъп до интернет и пренос на данни на всички потребители за последните три месеца приоритетът ще бъде свален до коефициент „Нисък“. -
За крайни потребители на тарифи със „Стандартен“ приоритет временно се прилага намаление на коефициента, както следва:
- при достигане на 98% от средномесечното потребление на услугите мобилен достъп до интернет и пренос на данни за последните три месеца приоритетът ще бъде свален до коефициент „Нисък“.
- при достигане на 99.98% от средномесечното потребление на услугите мобилен достъп до интернет и пренос на данни за последните три месеца приоритетът ще бъде свален до коефициент „Базов“.
Намаляванията на мрежовия приоритет могат да се извършат последователно в рамките на един отчетен период. Определеният приоритет за ползвания тарифен план ще бъде възстановен при започване на новия отчетен период[1].
Потребителите с временно намален приоритет могат да усетят намаляване на скоростта на достъп до интернет в определена локация и/или за определено време само в случаите на интензивно ползване на услугата. При липса на интензивно ползване на услуги в определена локация и/или времеви обхват деприоритизацията няма да бъде усетена.
Виваком си запазва правото да приложи допълнителни мерки за превенция на измами и неправомерно ползване на услуги за всеки отделен случай на база на приложимите общи условия.
Тарифните планове за предоставяне на услугите мобилен достъп до интернет и пренос на данни се категоризират при следните класове приоритети чрез коефициенти[2]:
Ползване на непредназначени за конкретния тарифен план крайни устройства
Виваком предлага като част от тарифните си планове за ползване на мобилни услуги глас, SMS и достъп до интернет в различни комбинации между тях. Коректното използване на мобилни услуги на Vivacom включва използването на устройства от тип телефони, смарт телефони, таблети, лаптопи, часовници и други мобилни устройства, които осигуряват ползването на всички елементи на тарифния план в цялост. Освен ако изрично не е договорено друго, мобилната услуга не е предназначена за ползване като постоянен заместител на фиксиран достъп до интернет, като например ползване в стационарен рутер или друго стационарно устройство.
Превантивни мерки за осигуряване на коректното и ползване на предоставените услуги
При некоректно използване на услугата Vivacom може да прекрати, да ограничи или предприеме мерки за осигуряване на коректното и ползване на предоставените услуги. По-конкретно с цел превенция на измами и/или недобросъвестно ползване на услугите по пренос на данни и мобилен достъп до интернет при достигане на дневно потребление 10 GB Виваком може да ограничи скоростта на конкретния краен потребител автоматично до 64 Kbps. Максималната скорост се възобновява след изпращане на безплатен SMS на номер 1237 или автоматично между 00:00 и 00:59 часа на следващия ден.
При предприети спрямо конкретен краен потребител мерки за осигуряване на коректното и ползване на предоставените услуги последният може да се свърже с Виваком за избор на подходящ тарифен план за ползване на мобилни услуги, който да отговаря на неговите нужди и очаквания за ползване на специфични крайни устройства.
Ползване на мерки за временно намаляване на приоритет на конкретен краен потребител
Виваком може временно да намали мрежовия приоритет на краен потребител след установено нетипично поведение в ползването на услугите мобилен достъп до интернет и пренос на данни от конкретен краен потребител. Последното се прави с цел превенция от измами от ползване на хакнати крайни устройства или предотвратяване на ползването на конкретния тарифен план не по предназначение. Нетипичното ползване на услугата има потенциал да доведе и до проблеми с мрежовия капацитет и/или да влоши представянето на мрежата с ефект върху клиентското изживяване на други потребители на услугата.
С цел гарантиране на възможността за извличане на максимални ползи от услугата за всички потребители и превенция на измами и неправомерно ползване на услуги