website accessibility
VoLTE VoLTE VoLTE VoLTE

VoLTE и VoWiFi

Чуй света както никога досега

Какво е VoLTE и VoWiFi?

Чрез технологията VoLTE (Voice over LTE) разговорите в мобилната мрежа са с кристален звук, с много по-бързо свързване и по-високо качество.
Чрез VoWiFi (Voice over WiFi) услугата осъществявате разговори през всяка безжична мрежа в страната. Разговорите се таксуват съгласно мобилния план, без допълнително заплащане за услугата.

Превъзходно качество на звука

Превъзходно качество на звука

Свързваш се за максимално кратко време

Свързваш се за максимално кратко време

Говориш с WiFi Voice, дори когато нямаш мобилно покритие

Говориш с WiFi Voice, дори когато нямаш мобилно покритие

Пестиш батерията на своето устройство

Пестиш батерията на своето устройство

Как да активираш или деактивираш VoLTE/VoWiFi на твоя смартфон

Преди да активираш VoLTE/VoWiFi увери се че:

  1. Твоето устройство е закупено от мрежата на Vivacom

  2. Твоето устройство е актуализирано до последна версия на операционната система

  3. 4G е избран като Предпочитан тип мрежа

Активация за базирани на Android устройства:

  1. За активиране на услугата VoLTE изпрати SMS на номер 1701 с текст „START” или „СТАРТ“

  2. За активиране на услугата VoWiFi изпрати SMS на номер 1701 с текст „START WiFi” или „СТАРТ WiFi“

  3. Отиди в Настройки → „Мрежа и интернет“ → „SIM карти и мобилни мрежи“ и избери активната SIM карта

  4. Активирай с плъзгача „Обаждания през 4G” (VoLTE)

  5. За активиране на VoWiFi избери „Обаждания през Wi-Fi“ и активирай с плъзгача

  6. При активиране на услугата е необходимо да се направи рестарт на устройството или да се включи и изключи самолетния режим.

Полезни съвети:

За да потвърдите активността на услугата VoLTE на вашия Android смартфон, проверете за наличието на икона в близост до статуса на мобилната мрежа или изпратете безплатен SMS на кратък номер 1701 с текст “CHECK” или „ПРОВЕРКА“.

Активация за базирани на iOS устройства:

  1. За активиране на услугата VoLTE изпрати SMS на номер 1701 с текст „START” или „СТАРТ“

  2. За активиране на услугата VoWiFi изпрати SMS на номер 1701 с текст „START WiFi” или „СТАРТ WiFi“

  3. В зависимост от софтуерната версия на устройството услугата VoLTE е активирана по подразбиране.

  4. За активиране на VoWiFi отиди в Настройки → „Мобилна мрежа“ и избери активната карта от „SIM карти“

  5. Избери „Wi-Fi обаждане“ и активирай с плъзгача

  6. При активиране на услугата е необходимо да се направи рестарт на устройството или да се включи и изключи самолетния режим.

Деактивация:

  1. За деактивиране на услугата VoLTE изпрати SMS с текст “STOP” или „СТОП“ на номер 1701

  2. За деактивиране на услугата VoWiFi изпрати SMS с текст “STOP WiFi” или „СТОП WiFi“ на номер 1701

  3. При деактивиране на услугата е необходимо да се направи рестарт на устройството или да се включи и изключи самолетния режим.

Често задавани въпроси

  1. Какво е необходимо да се направи, за да използвам VoLTE?

    За да използвате VoLTE е нужно:

    • Вашият абонаментен план да е съвместим с услугата.
    • Вашият смартфон да е част от списъка с устройства, които поддържат VoLTE услугата в мрежата на Vivacom и да е с последна софтуерна версия.
    • 4G Vivacom SIM карта.
    • 4G покритие. Карта на 4G покритието може да видите тук
    • За да се осъществи 4разговор, трябва и двата абоната да отговорят на по-горните условия.

  2. Какво е необходимо да се направи, за да използвам VoWiFi?

    За да може да активиране VoWiFi услугата, трябва да имате активирана VoLTE услуга.

    За да се провеждат разговори през WiFi, e необходимо въпросната мрежа да е добавена на устройството или да е отключена за обществено ползване и устройството да се е свързало към нея.

  3. При кои разговори мога да се възползвам от високото качество на услугата VoLTE?

    Високото качеството на разговори чрез технологията VoLTE е налично за разговори в мрежата на Виваком и в роуминг за мрежи, за които е налице споразумение за ползване на услугата. Високото качество не се отнася за повиквания от/към други мрежи

  4. Има ли допълнително таксуване на услугите VoLTE и VoWiFi?

    При използване на услугите извън България, таксуването е при условията на международни разговори към съответните групи държави съгласно условията на конкретния абонаментен план. Обаждания към България, които са осъществени когато абонатът се е намирал извън България, се таксуват като национален разговор в България съгласно условията на конкретния абонаментен план.

  5. Мога ли да използвам тази услугите VoLTE и VoWiFi в роуминг?

    Можете да използвате VoLTE само на територията на Република България в 4G мрежата на Vivacom. VoWiFi услугата е налична за територията на България, както и в страни от ЕС.

  1. Мога ли да правя обаждания през WiFi мрежа, която не е предоставена от Vivacom?

    Услугите VoLTE и VoWiFi черпят от минутите, които са включени в абонаментния Ви план. При използване на услугите извън България, таксуването е при условията на международни разговори към съответните групи държави съгласно условията на конкретния абонаментен план. Обаждания към България, които са осъществени когато абонатът се е намирал извън България, се таксуват като национален разговор в България съгласно условията на конкретния абонаментен план.

  2. Какво ще се случи ако по време на разговор изгубя свързаност с WiFi мрежата?

    В случай на загуба на свързаност с WiFi мрежата на територията на Република България обаждането ще бъде прехвърлено към 4G мрежата на Vivacom. В страни от ЕС обаждането с VoWiFi e възможно само в рамките на WiFi мрежата, към която сте свързан.

  3. Използването на VoLTE и VoWiFi пести ли батерията на мобилното устройство?

    Използвайки VoLTE услугата ще удължите живота на батерията на Вашето устройство, тъй като когато правите или получавате обаждане вече няма да е необходимо преминаването от 4G към 2G или 3G и обратно след приключването на разговора.

  4. Как да проверя дали имам активна VoLTE или VoWiFi услуга?

    За да проверите дали Вашето устройство, тарифа и СИМ карта са съвместими е услугата VoLTE изпратете безплатен SMS на кратък номер 1701 с текст “CHECK” или „ПРОВЕРКА“. При активна VoLTE или VoWiFi услуга ще се появи индикатор в горната част на Вашият дисплей.

  5. Мога ли да управлявам VoLTE и VoWiFi от моето устройство?

    В случай, че имате активирани VoLTE и VoWiFi услуги може да ги включвате и изключвате от настройките на телефона като следвате стъпките описани за съответния модел устройство.

  6. SMS към кратък номер 1701

    • За активиране на услугата VoLTE изпратете SMS с текст „START” или „СТАРТ“
    • За деактивиране на услугата VoLTE изпратете SMS с текст “STOP” или „СТОП“
    • За активиране на услугата VoWiFi изпратете SMS с текст „START WiFi” или „СТАРТ WiFi“
    • За деактивиране на услугата VoWiFi изпратете SMS с текст “STOP WiFi” или „СТОП WiFi“
    • За проверка на статуса на VoLTE и VoWiFi изпратете SMS с текст „CHECK” или „ПРОВЕРКА“
    • При всяко активиране и деактивиране на услугата е необходимо да рестартирате Вашето устройство.

Виж повече Виж по-малко