Политика за справедливо ползване

За ползване на Услуги в роуминг в ЕС VIVACOM прилага Политика за справедливо ползване на регулирани роуминг услуги в рамките на Европейския съюз/Европейската икономическа зона (Политика) 

 

Може да се запознаете с Политиката за справедливо позлване  тук

 

Европейски съюзПолитиката има цел да гарантира на потребителите ползването на роуминг услуги в ЕС на национални цени при отчитане на рисковете от злоупотреби или неправомерно ползване на отделните услуги.

 

Преценката за съществуване на такива рискове се извършва на база на Регламент ЕС/2016/2286 и при следните описани в него кумулативни критерии:

 

(1) Преобладаващо присъствие в държави от ЕС за последните 4 (четири) месеца, спрямо присъствието на потребителя в България и държави извън ЕС; и

(2) Преобладаващо потребление в държави от ЕС за последните 4 (четири) месеца, спрямо потреблението на същата услуга в България.

 

Възможно е двата критерия да са изпълнени за всички, за част или само за една конкретна услуга – входящи разговори, изходящи разговори, изходящ SMS, достъп до интернет. В тези случаи надценка се прилага единствено спрямо конкретната услугата, чрез ползване на която потребителят е покрил двата критерия.

 

За да гарантира информирания избор на своите потребители и преди да стартира с налагането на допълнителни надценки към ползваните в роуминг в ЕС услуги, VIVACOM следва процедура по предварително уведомяване. Тази процедура се прилага единствено спрямо потребителите, чието поведение сочи наличие на риск от злоупотреба или неправомерно ползване на услугите в роуминг в ЕС.

 

Тези потребители се уведомяват чрез SMS,че спрямо конкретна услуга покриват и двата критерия за прилагане на надценка. Потребителите се предупреждават, че при липса на промяна в начина на ползване на услугите в срок от 14 календарни дни ще бъдат таксувани допълнително за всяка единица ползвана в роуминг услуга в ЕС.

 

Ако сте получили SMS който ви насочва към тази страница, това означава че сте покрили и двата критерия за някоя от услугите си. SMS-а посочва за коя от услугите сте покрили критерия. VIVACOM праща отделен SMS за всяка услуга която е покрила и двата критерия.

 

Преди изтичането на 14 дневния срок потребителите няма да бъдат таксувани с допънителна надценка.

 

При липса на промяна в начина на ползване на услуги в предоставеният 14-дневен срок VIVACOM има право да наложи допълнителна надценка към всяка ползвана единица услуга в роуминг в ЕС.

 

Надценки при нарушение на Политиката за справедливо ползване:

 

Цена в лв. с ДДС

изходящо обаждане (минута)

Входящо обаждане (минута)

SMS (бр.)

Данни (MB)

1.01.2024 0.0516 0.0047 0.0094 0.0036

 

Промяната в начина на ползване на услугата предполага, че във всеки един момент за последните 4 (четири) месеца не се покриват критериите за риск от злоупотреба или неправомерно ползване. Такъв начин на ползване на услуги в роуминг в ЕС гарантира, че на потребителя няма да се наложат надценки.

 

Преди да започне да прилага надценка, VIVACOM ще прати допълнителен SMS с който ще уведоми потребителя за това.

 

След като потребителите спрат да покриват някой от критериите за конкретна услуга, VIVACOM ще спре за прилага надценка, като потребителят ще бъде предупреден с SMS за това.

 

Пълна информация за политиката може да бъде намерена  тук

 
Ако сте получили SMS ви препоръчваме да се запознаете с нея.
 
  1. Често задавани въпроси по отношение на Политиката за справедливо ползване на роуминг в рамките на ЕС

    1. С какво нарушавам Политиката за справедливо ползване на роуминг?

       

      За последните 4 месеца е отчетено, че:

      1. Престоят на ползвания от Вас мобилен номер в роуминг в държави от ЕС е по-голямо от престоя в България
      2. Потреблението на мобилни услуги в роуминг чрез този номер в тези държави е по-голямо от това в България. 

       

      На база на тези два критерия и при прилагане на Регламент 2106/2286 е отчетен риск от неправомерно ползване на услугите в ЕС чрез предоставения Ви номер. Изпратеният от VIVACOM SMS има за цел да Ви информира, че ако продължите да използвате услугата по същия начин, ще ви бъдат начислени допълнителни такси при използване на услугата в роуминг в ЕС.  

       

    2. Какви допълнителни такси ще заплащам, ако използвам услугата в роуминг в ЕС?

       

      Допълнителните надценки се определят за всяка услуга (изходящо повикване, входящо повикване, изпращане на SMS, преносна данни и достъп но интернет). Действащите надценки са:

      Цена в лв. с ДДС

      изходящо обаждане (минута)

      Входящо обаждане (минута)

      SMS (бр.)

      Данни (MB)

      1.01.2024 0.0516 0.0047 0.0094 0.0036
    3. След като съм получил уведомителен SMS и в момента вече ползвам мобилни услуги на територията на България, какво ще се случи след изтичане на 14-дневния срок от уведомяването?

       

      Ако продължите да ползвате услугата в България след изтичане на 14-дневния срок за общ период повече от два месеца и след това излезете в роуминг в държава от ЕС няма да бъдете таксуван с допълнителни надценки.

       

    4. Работя/живея преобладаващо извън страната. Как мога да избегна таксуване на разговорите си?

       

      Ако живеете преобладаващо в друга държава от ЕС и не желаете да бъдат приложени допълнителните надценки е необходимо потреблението Ви в тази държава да не е преобладаващо спрямо потреблението Ви в България.

       

    5. Само разговорите ли ще ми бъдат таксувани, ако продължа да използвам услугата в роуминг в ЕС?

       

      В получения SMS пише за кои конкретни услуги се отнася рискът от допълнително таксуване. Ако в SMS изрично е посочено „изходящи разговори“ или съответно „входящи разговори“, то става въпрос само за съответния вид разговори. Ще продължите да използвате всяка една от останалите услуги без надценки до момента, в който се отчете неправомерното използване в роуминг в ЕС на конкретна услуга.

       

    6. Мога ли да предоставя документ, който доказва, че живея в чужбина, за да продължа да използвам услугите без надценки?

       

      Не, представянето на такъв документ няма да доведе до ползване на услуги без надценки от български оператор в роуминг в друга страна от ЕС, когато са изпълнени двата критерия за прилагане на надценки. Такъв документ бихте могли да предоставите (при поискване) пред оператор от ЕС, за да можете да ползвате негови услуги в роуминг в България или друга страна от ЕС при условията на „роуминг като у дома“.

       

    7. Последните 4 месеца услугата се ползва в роуминг, но в момента се връщам в България. Трябва ли да ползвам услугата 4 месеца в България и едновременно с това потреблението ми да е по-високо от това в роуминг?

       

      За последните 4 месеца е необходимо поведението Ви на ползване на конкретен вид услуга в роуминг в ЕС да отговаря и на двата критерия за да бъдат начислени допълнителни надценки (преобладаващо присъствие в роуминг в ЕС и преобладаващо потребление в роуминг в ЕС). Няма да Ви бъде начислена надценка, ако  не изпълнявате поне един от критериите, т.е. ако ползвате услуги в България повече от 2 месеца или потреблението Ви в България да е по-голямо от потреблението в роуминг в ЕС за последните 4 месеца.   

       

    8. Ако съм бил 4 месеца в ЕС, връщам се в България и после трябва пак да замина в ЕС - от кога започва да се брои новия 4-месечен период?

       

      Периодът от 4 месеца е един. Изчислява се 4 месеца назад от текущия момент.

       

    9. Ще получа ли SMS когато започне прилагането на допълнителни надценки? Ако се намирате в роуминг в ЕС, ще бъдете уведомен с SMS за допълнителното таксуване.

       

      В случай че се намирате в България, ще бъдете уведомен с SMS при излизане в роуминг в ЕС.

       

Open cookie bot settings
към контакти