Годишен доклад 2020
Пред вас е годишният доклад на Vivacom за 2020 година. Той включва информация за важните инициативи на компанията през изминалата година, която постави много предизвикателства не само пред бизнеса и обществото в България, но и в световен мащаб.
Въпреки сериозните трудности, които борба с разпространението на епидемията от COVID-19 предизвика, през 2020 година компанията ни успя да отбележи редица постижения.
Vivacom доказа своето лидерско място не само в България, но и в Европа. Мобилната ни мрежа се доказа като най-бързата в цяла Европа , като отбелязва най-висок Speed ScoreTM, базиран на строгите анализи на Ookla на инициирани от потребителите тестове, направени със Speedtest®.
Компанията получи отличието за първите шест месеца на 2020 г., след което затвърди успеха си и за второто полугодие.
През същата година пуснахме първата у нас търговска 5G мрежа в централните части на всички 27 областни града, чрез технологията за динамично споделяне на спектъра (DSS), при която трафикът се разпределя между 4G и 5G спрямо потреблението към момента. С внедряването на този метод компанията се нарежда до водещи телеком оператори като Swisscom, Play, Vodafone, Verizon и AT&T, направили тази стъпка.
Във фиксираните мрежи компанията също отбеляза сериозен успех - стартира своята 10-гигабитова оптична мрежа, в която предлага оптичен интернет със скорост до 10Gbps.
През изминалата година компанията навлезе решително и на пазара на финтех услуги, лансирайки своя дигитален портфейл Pay by Vivacom. Той дава възможност за безконтактни плащания, трансфер на пари, онлайн и офлайн пазаруване, следене на всички транзакции и дигитализиране на карти за лоялност към търговски обекти.
2020 г. е осмата поред, в която Vivacom заема първо място по общи приходи на българския телеком пазар. Освен, че затвърди лидерската си позиция у нас, компанията направи голяма крачка в развитието си към телеком на международно ниво. В средата на годината Vivacom стана част от водещия телекомуникационен и медия оператор в Югоизточна Европа – United Group, базиран в Нидерландия.
Безспорно, за много бизнес сфери, както и за обществото като цяло, годината премина под знака на борба с разпространението на епидемията от COVID-19 и на справяне с тежките икономически и социални последствия. В условията на масово преминаване към дистанционна работа и обучение и все повече ежедневни дейности, пренесени в онлайн среда и с помощта на технологиите, телекомите се оказаха с ключова роля за функциониране на икономиката и живота на хората. Въпреки отчетения безпрецедентен ръст в трафика на мобилни и фиксирани услуги, мрежите на Vivacom продължиха да работят без сериозни затруднения. В пиковите моменти беше отбелязано увеличение до 50% при някои услуги спрямо същия период за 2019 г. Тази тенденция за по-високо натоварване на трафика продължи през цялата година. Но компанията успя да предоставя своите услуги и да обезпечи нуждата на клиентите от комуникации и връзка със света.
Като компания с дългогодишни традиции в провеждането на социално-отговорни кампании, в тази година на изпитания за цялото общество, решихме да насочим помощта си към сектора, който имаше най-голяма нужда – здравеопазването. Заедно с United Group направихме дарение от 900 000 лева на Министерство на здравеопазването, последвано от друго дарение на стойност 300 000 лева на три болници в страната. Оказахме подкрепа и на Министерство на образованието за обезпечаване на дистанционното обучение.
Предложихме на клиентите си редица безплатни, допълнителни телеком услуги за периода на въведеното в страната извънредно положение, които да ги улеснят в условията на социална изолация.
Не на последно място, компанията ни предприе бързо и ефективно всички необходими мерки за опазване на здравето на служителите, клиентите и партньорите си.