string(11) "residential"
Устойчиво развитие - VIVACOM | Най-голямата 5G мрежа в България | EON и интернет
Доклад за устойчиво развитие

Годишен доклад 2020

 


Пред вас е годишният доклад на Vivacom за 2020 година. Той включва информация за важните инициативи на компанията през изминалата година, която постави много предизвикателства не само пред бизнеса и обществото в България, но и в световен мащаб.

 

Въпреки сериозните трудности, които борба с разпространението на епидемията от COVID-19 предизвика, през 2020 година компанията ни успя да отбележи редица постижения.

 

Vivacom доказа своето лидерско място не само в България, но и в Европа. Мобилната ни мрежа се доказа като най-бързата в цяла Европа , като отбелязва най-висок Speed ScoreTM, базиран на строгите анализи на Ookla на инициирани от потребителите тестове, направени със Speedtest®. 

Компанията получи отличието за първите шест месеца на 2020 г., след което затвърди успеха си и за второто полугодие.

 

През същата година пуснахме първата у нас търговска 5G мрежа в централните части на всички 27 областни града, чрез технологията за динамично споделяне на спектъра (DSS), при която трафикът се разпределя между 4G и 5G спрямо потреблението към момента. С внедряването на този метод компанията се нарежда до водещи телеком оператори като Swisscom, Play, Vodafone, Verizon и AT&T, направили тази стъпка.

 

Във фиксираните мрежи компанията също отбеляза сериозен успех - стартира своята 10-гигабитова оптична мрежа, в която предлага оптичен интернет със скорост до 10Gbps.

 

През изминалата година компанията навлезе решително и на пазара на финтех услуги, лансирайки своя дигитален портфейл Pay by Vivacom.  Той дава възможност за безконтактни плащания, трансфер на пари, онлайн и офлайн пазаруване, следене на всички транзакции и дигитализиране на карти за лоялност към търговски обекти.

 

2020 г. е осмата поред, в която Vivacom заема първо място по общи приходи на българския телеком пазар. Освен, че затвърди лидерската си позиция у нас, компанията направи голяма крачка в развитието си към телеком на международно ниво. В средата на годината Vivacom стана част от водещия телекомуникационен и медия оператор в Югоизточна Европа – United Group, базиран в Нидерландия.

 

Безспорно, за много бизнес сфери, както и за обществото като цяло, годината премина под знака на борба с разпространението на епидемията от COVID-19 и на справяне с тежките икономически и социални последствия. В условията на масово преминаване към дистанционна работа и обучение и все повече ежедневни дейности, пренесени в онлайн среда и с помощта на технологиите, телекомите се оказаха с ключова роля за функциониране на икономиката и живота на хората. Въпреки отчетения безпрецедентен ръст в трафика на мобилни и фиксирани услуги, мрежите на Vivacom продължиха да работят без сериозни затруднения.  В пиковите моменти беше отбелязано увеличение до 50% при някои услуги спрямо същия период за 2019 г. Тази тенденция за по-високо натоварване на трафика продължи през цялата година. Но компанията успя да предоставя своите услуги и да обезпечи нуждата на клиентите от комуникации и връзка със света.  

 

Като компания с дългогодишни традиции в провеждането на социално-отговорни кампании, в тази година на изпитания за цялото общество, решихме да насочим помощта си към сектора, който имаше най-голяма нужда – здравеопазването. Заедно с United Group направихме дарение от 900 000 лева на Министерство на здравеопазването, последвано от друго дарение на стойност 300 000 лева на три болници в страната. Оказахме подкрепа и на Министерство на образованието за обезпечаване на дистанционното обучение.

 

Предложихме на клиентите си редица безплатни, допълнителни телеком услуги за периода на въведеното в страната извънредно положение, които да ги улеснят в условията на социална изолация.  

 

Не на последно място, компанията ни предприе бързо и ефективно всички необходими мерки за опазване на здравето на служителите, клиентите и партньорите си.

 

РАЗГЛЕДАЙ ДОКЛАДА за 2014 г.  РАЗГЛЕДАЙ ДОКЛАДА ЗА 2015 Г.   РАЗГЛЕДАЙ ДОКЛАДА за 2016 г.  РАЗГЛЕДАЙ ДОКЛАДА за 2017 г.   РАЗГЛЕДАЙ ДОКЛАДА за 2018 г.   РАЗГЛЕДАЙ ДОКЛАДА за 2019 г.   РАЗГЛЕДАЙ ДОКЛАДА за 2020 г.

 

 


Open cookie bot settings
към контакти