website accessibility
Настройки и управление на фактури и плащания. Текущо потребление. Настройки и управление на фактури и плащания. Текущо потребление. Настройки и управление на фактури и плащания. Текущо потребление. Настройки и управление на фактури и плащания. Текущо потребление.

Настройки и управление на фактури и плащания. Текущо потребление.

За да управляваш удобно своите фактури и плащания, трябва да знаеш определени функции и настройки. Дори и в специфични ситуации, може да ти се наложи да се възползваш от тях.


Какво са включени услуги и как се прехвърлят за следващ месец?

Включени услуги са минути, MB-ите, SMS съобщения, които получаваш всеки месец към тарифния си план. Можеш да ги използваш в рамките на отчетния си период.


Прехвърлят ли се за следващ месец?

  • Определя се от твоя тарифен план – при някои неизразходваните услуги се прехвърлят, при други – не.
  • Ако се прехвърлят, това е само до броя на включените услуги за текущия месец.
  • При нова активация получаваш пропорционално количество услуги според оставащите дни до първата ти фактура.

Ако изразходиш включените услуги, допълнителното потребление се таксува по цените на твоя план.


Проверка на включените услуги и управление на услугата можеш да правиш през My Vivacom.


Как да обединиш или разделиш абонаменти?

Можеш да прехвърлиш един или няколко от своите услуги към нова или съществуваща фактура. Всеки абонамент може да бъде с отделен адрес или email за получаване на фактурата.


Mожеш да заявиш обединяване или разделяне веднъж месечно като посетиш наш магазин, обадиш се на 123, или ни пишеш в чат канала в сайта ни. За отделянето се заплаща еднократна такса от 12.00 лв. с ДДС, която ще видиш в следващата си фактура.


Как да активираш отново своите ограничени услуги?

В случай, че услугите ти са ограничени поради неплатени задължения, следва да заплатиш сумите в най-кратък срок като избереш най-удобния за теб начин на плащане. След погасяване на задълженията, услугите ти ще бъдат възстановени до 60 минути.


В определени ситуации, когато услугите ти са спрени заради неплатени задължения, можеш да се възползваш от опцията за временното им възстановяване за период от 3 дни чрез IVR менюто на номер 087/123.


Как да използваш опцията:

  1. Набери 087 123.
  2. Избери Опция 1 от главното меню, след което ще чуеш нова опция:
    „За информация относно текущото потребление, сума за плащане, оставащи минути и MB“
  3. Избери Опция 7 за заявка за временно възстановяване на услугите.
  4. Ще получиш потвърждение:
    „Заявихте възстановяване на услугите за 3 дни. Услугите ще бъдат активирани в рамките на 1 час.”
    Ако не платиш в рамките на 3 дни, услугите ще бъдат ограничени отново.

Важно!

  • Услугите се възстановяват за 3 календарни дни.
  • Ако не платиш задълженията си в рамките на 3 дни, услугите ще бъдат ограничени отново.
  • Такса за възстановяване на услуги: 1.90 лв. с ДДС (ще се начисли в следващата фактура). Таксата за възстановяване на клиентски номер за услуга, спряна поради неплащане, независимо от метода на плащане.
  • Не е валидно за клиенти с надвишена финансова граница – в този случай трябва да платиш незабавно, за да възстановиш услугите.

Какво е максимална финансова граница и как се калкулира?

Максималната финансова граница е лимитът на текущото потребление, до който можеш да ползваш услуги (разговори, интернет, SMS и други) в рамките на отчетния период. Тази граница е посочена в твоя договор с Vivacom и зависи от конкретния тарифен план.


Как се калкулира максималната финансова граница?

  • Ако имаш повече от една услуга под един клиентски номер, общата максимална финансова граница е сума от максималните граници на всички услуги;
  • Ако искаш да увеличиш този лимит, можеш да се свържеш с наш служител през официален канал за комуникация или с обслужващ търговски представител;
  • Може да бъде изискано авансово плащане или предоставяне на депозит, което да бъде извършено в удобен магазин на Vivacom или чрез профила ти в My Vivacom.

Какво се случва, ако надвишиш максималната финансова граница?

  • Ще трябва да заплатиш всички дължими суми, включително тези, които надвишават максималната финансова граница;
  • Възможно е ползването на услуги временно да бъде ограничено, с изключение на повикванията към услуги за спешни повиквани. За Vivacom не възниква задължение да ограничи и/или спре предоставянето на услуги;
  • Системата за плащания на оператора отчита сметката след приключване на ползването на всяка една услуга (например след прекратяване на разговор, интернет сесия или изпращане на SMS/MMS).

Важно! За мобилни данни в роуминг се прилагат отделни лимити от 115 лв. с ДДС и 235 лв. с ДДС, които не зависят от твоята максимална финансова граница. Ще трябва да заплатиш всички дължими суми за ползване на данни в роуминг, включително тези надвишаващи лимита.


Как да получиш обратно депозита за увеличена финансова граница?

Можеш да заявиш връщане на депозита, който си направил за увеличаване на максималната финансова граница, през официален канал за Обслужване на клиенти – тук.


Полезно! След възстановяване на депозита, финансовата ти граница ще бъде намалена със същата сума. Ако текущото ти потребление я надвиши, услугите ти може да бъдат временно ограничени.


Как да проверяваш текущо потребление?

Таксуването зависи от избрания от теб тарифен план. Разговорите в страната могат да се тарифират с първоначално отчитане от 30 или 60 секунди, след което – по секунда или по започната минута, според условията на плана ти.


Разговорите в роуминг се таксуват според правилата на мрежата, в която се намираш. Пълна информация е достъпна в секция Роуминг.


Можеш да видиш точните условия за тарифиране в ценовата информация на твоя план.


Можеш да проверяваш своето текущо потребление лесно и удобно в профила си в My Vivacom. Друга опция е да се обадиш на 123, или да поискаш информация чрез чат -канала на сайта ни.