United Group се споразумя за продажбата на SBB Сърбия на e& / PPF Telecom, както и на Net TV Plus и спортните права за излъчване в Западните Балкани на Telekom Srbija
United Group B.V. („Групата“), водещ доставчик на телекомуникационни и медийни услуги в Югоизточна Европа, с мажоритарен собственик BC Partners, обяви, че е постигнала споразумение за продажбата на SBB d.o.o Белград, водещ алтернативен доставчик на платена телевизия, високоскоростен интернет и фиксирани телефонни услуги в Сърбия, на e& PPF Telecom B.V. („e&/PPF“).
12 февруари 2025 г. – United Group B.V. („Групата“), водещ доставчик на телекомуникационни и медийни услуги в Югоизточна Европа, с мажоритарен собственик BC Partners, обяви, че е постигнала споразумение за продажбата на SBB d.o.o Белград, водещ алтернативен доставчик на платена телевизия, високоскоростен интернет и фиксирани телефонни услуги в Сърбия, на e& PPF Telecom B.V. („e&/PPF“). Групата също така се споразумя да продаде Eon TV International Ltd (холдинговата компания на NetTV Plus) и спортните си права за излъчване в Западните Балкани (Босна и Херцеговина, Черна гора, Северна Македония и Сърбия) на Telekom Srbija a.d. Белград („TS“).
Тези транзакцииоценяват стойността на продаваните активи на 1,5 милиарда евро, което представлява 10 пъти EV/2024 EBITDAal (преди IFRS 16)и демонстрират силния опит на United Group в развитието на водещи брандове и операции в региона през последните две десетилетия.
United Group ще продължи да притежава и управлява основните си медии в Сърбия, включително N1 и Nova S. Тези канали ще останат достъпни във фиксираната мрежа на SBB и ще бъдат предлагани и на клиентите на Yettel.
Сделките подлежат на одобрение от съответните регулаторни органи и се очаква да бъдат финализирани през първата половина на 2025 г.
В допълнение, както беше обявено на 13 януари 2025 г., United Group подписа необвързващо споразумение с BH Telekom d.d. Сараево („BHT“) във връзка с потенциална продажба на Telemach BH d.o.o. Сараево и Telemach Crna Gora d.o.o. Подгорица.
След приключването на сделките с e&/PPF, TS и BHT, United Group ще е изпълнила стратегическата си цел за излизане и успешно монетизиране на телекомуникационните си активи извън ЕС. Не се планира продажбата на други активи на United Group в близко бъдеще.
Виктория Боклаг, Главен изпълнителен директор на United Group, коментира:
„Нашата Група беше създадена на основата на SBB преди почти 24 години и прерасна в най-голямата телекомуникационна и медийна компания в региона. От самото си създаване United Group се разрасна бързо в Югоизточна Европа чрез успешно финализиране на над 100 сделки по сливания и придобивания, като значително засили присъствието си в ЕС още от първата си стъпка на словенския пазар през 2009 г. Разширяването ни на напълно конвергентните и икономически стабилни пазари в Гърция, България и Хърватия допълнително затвърди тази позиция.
Тези транзакции са в унисон със стратегията ни да фокусираме вниманието си към пазари, на които можем да предоставим пълния спектър от мобилни и фиксирани телекомуникационни услуги на нашите клиенти. Това ще ни позволи да реализираме максимален потенциал за растеж и създаване на стойност. Чрез оптимизиране на операциите си и насочване към пазарите на ЕС, ние повишаваме ефективността си и създаваме стабилна основа за постигане на дългосрочен успех.“
За United Group
United Group е водеща телекомуникационна и медийна група в Югоизточна Европа. Оперирайки в осем страни с близо 15 000 служители, Групата реализира годишни приходи от над 3 млрд.eвро. В сектора на телекомуникациите повече от 5,42 милиона домакинства и повече от 7,65 милиона мобилни абонати се възползват от най-голямата FTTH (Fiber to the Home) мрежа в Югоизточна Европа, от интензивните инвестиции в 5G мрежата на United Group, както и от най-съвременната фиксирана и мобилна свързаност. Под марката United Fiber Групата консолидира портфолиото си от дълготрайни инфраструктурни активи, за да ускори и засили инвестициите си в държави от ЕС, като създаде силни синергии и изведе инвестиционните си възможности на следващо ниво. Цялата инфраструктурна дейност на United Group на едро, включително гласови услуги, данни, мобилни и роуминг услуги, се управлява от United Group International Wholesale.Вътрешната технологична компания и иновационен център на групата United Cloud дава тласък на регионалната трансформация в развлеченията и телекомуникациите с продукти като видео платформата EON от следващо поколение.
Медийната част на Групата, United Media, произвежда и разпространява завладяващо телевизионно съдържание с големи спортни, новинарски и развлекателни формати, достигайки до широка аудитория от 40 милиона души чрез водещите на пазара безплатни канали, допълнени от завладяващо портфолио от платени телевизионни канали. С настоящия си капацитет да произвежда над 40 000 часа оригинално местно съдържание годишно, United Media управлява 60 телевизионни канала, 40 уеб и надеждни новинарски портала, 10 печатни издания и радиостанции.
За повече информация посетете United Group.
За BC Partners
BC Partners е водеща инвестиционна компания с приблизително 40 милиарда евро активи, управлявани под формата на частен капитал, частен дълг и недвижими имоти. Основана през 1986 г., BC Partners има активна роля повече от три десетилетия в развитието на европейския пазар за придобиване на активи.
Днес интегрираните трансатлантически инвестиционни екипи на BC Partners работят от офиси в Европа и Северна Америка, като са фокусирани върху четири основни сектора: TMT (технологии, медии и телекомуникации), здравеопазване, услуги и индустрии, както и хранително-вкусова промишленост.
От създаването си BC Partners е осъществил над 128 инвестиции в компании с обща корпоративна стойност над 160 милиарда евро и в момента инвестира в единадесетия си фонд за придобиване на собственост в компании.
За повече информация, моля, посетете: https://www.bcpartners.com/