Новини
Търсене на новини
  • Експерти от Vivacom представиха ползите от иновативната SD-WAN технология пред бизнеса

    На специално събитие за бизнес клиенти Vivacom представи решение, което улеснява цялостното управление и оптимизация на корпоративните мрежи с гарантирана киберзащита.

    19 март 2025 г., София. На специално събитие за бизнес клиенти Vivacom представи решение, което улеснява цялостното управление и оптимизация на корпоративните мрежи с гарантирана киберзащита. Това е иновативната SD-WAN (Software-Defined Wide Area Network) технология за изграждане на софтуерно базирани мрежи. По време на събитието експерти от телекома представиха предимствата на софтуерно дефинираните мрежи за корпоративните клиенти и начертаха пътя на бизнеса към сигурните и защитени комуникации.

     

    SD-WAN се предлага от United Group, компанията-майка на Vivacom, и революционизира начина, по който бизнес клиентите се свързват, комуникират и оперират – с по-гъвкава, по-сигурна и по-ефективна мрежова инфраструктура. Услугата работи с всички видове мрежи в целия регион – мобилен интернет, оптичен интернет и професионална MPLS-базирана защитена мрежа, благодарение на което клиентите могат да се възползват от високия професионализъм, опит и експертиза на екипите, които улесняват клиентите в Централна и Източна Европа. SD-WAN технологията е подходяща за компании и организации с множество офиси, клонове или отдалечени обекти, включително банки, застрахователни дружества, големи предприятия, държавни институции, образователни и здравни организации, както и търговски и логистични компании.

     

    „SD-WAN е ключова стъпка в еволюцията на мрежовите решения, която дава на бизнеса по-голяма гъвкавост, сигурност и ефективност. Vivacom е бързоразвиващ се доставчик на SD-WAN услуги в България и безспорно предлага услуга, която се отличава с ненадминато качество и персонализиран подход. В United Group вярваме, че иновациите трябва да бъдат достъпни и лесни за управление, затова предлагаме интелигентни решения, които оптимизират свързаността и подпомагат растежа на компаниите. И неслучайно вече ни се доверяват над 400 000 бизнес клиенти в региона“, коментира Янис Лусидис, B2B директор в United Group.

     

    „Ние предлагаме не просто технология, която е решение за бизнеса, а стратегическо партньорство с лично отношение и дългосрочен ангажимент към всеки клиент, защото разбираме, че всяка компания има уникални нужди и предизвикателства. Нашият екип от висококвалифицирани експерти не само консултира и предлага най-подходящото решение, но и активно участва в целия процес – от предварителния анализ на мрежата до интеграцията и оптимизацията на SD-WAN в организацията. Работим в тясно сътрудничество с клиентите, за да гарантираме, че тяхната мрежова инфраструктура е стабилна, сигурна и адаптирана към бъдещите им бизнес цели. Така улесняваме и подпомагаме дигиталната трансформация на бизнес клиентите ни по най-сигурния начин и ефективен начин“, обясни Никола Гечев, директор „Корпоративни продажби“ във Vivacom.

     

    Vivacom SD-WAN се грижи за интелигентното разпределение на трафика, което подобрява достъпа до облачни приложения като Microsoft 365, Zoom и ERP системи. Освен това позволява използването на интернет връзки без компромис с качеството, предлага вградена защита срещу кибератаки и регулярни отчети. Решението предоставя на техническите екипи на Vivacom централизирано управление, наблюдение, статистики, аларми за събития и отчитане, което улеснява и постоянния мониторинг и поддръжката на услугата.

     

    Партньор на United Group и Vivacom за мрежовата сигурност на SD-WAN е Fortinet – глобален лидер на решения за киберсигурност, на седмо място в света според класацията на американския Forbes за 2025 за най-надеждни компании.

     

    „Fortinet е един от най-големите и интегрирани доставчици в индустрията на решения за киберсигурност, базирани на AI технологията. За нас е удоволствие да сме партньор на Vivacom за реализацията на тяхната SD-WAN услуга, защото това не само оптимизира управлението на мрежовите ресурси на клиентите, но и осигурява постоянен мониторинг и безпроблемна свързаност между различните обекти на клиентите, независимо от тяхното местоположение“, допълни Владимир Харизанов, Регионален мениджър за България във Fortinet.

     

    Внедряването на Vivacom SD-WAN технологията позволява на бизнесите да повишат ефективността си, да намалят разходите си и да подобрят мрежовата си сигурност чрез персонализирано решение според нуждите на клиента. С тази услуга телекомът за пореден път затвърждава своята позиция на лидер в иновациите и дигиталната трансформация в региона, като предоставя персонализирани решения, които отговарят на нуждите на съвременния бизнес.

     

    Повече информация може да откриете ТУК.

    19.03.2025
  • Vivacom спечели ценното признание Сребърен знак „Отговорна компания – отговорни служители“

    Vivacom получи ценното признание Сребърен знак „Отговорна компания – отговорни служители“ за 2024 година, присъдено от Фондация BCause съвместно с Българско дружество за връзки с обществеността и Българската асоциация за управление на хора.

    14 март 2025 г., София. Vivacom получи ценното признание Сребърен знак „Отговорна компания – отговорни служители“ за 2024 година, присъдено от Фондация BCause съвместно с Българско дружество за връзки с обществеността и Българската асоциация за управление на хора. Наградата е оценка за усилията на компанията да насърчава ежемесечното дарителство и социалната отговорност сред служителите, като важен компонент на корпоративната култура. Благодарение на месечните дарения на служителите в програмата Viva Help са събрани общо 1 489 897.40 лева.

     

    С благодарност приемаме тази награда в годината, в която отбелязваме 10 години от създаването на нашата най-дългосрочната дарителска програма Viva Help. Тя е признание за съпричастността на всички колеги, които са дарители и които помагат програмата да е полезна в подходящия момент. Viva Help е инициатива, която ни обединява като едно истинско семейство. Благодарение на нея Vivacom не е просто работно място, а общност, в която си помагаме в трудни моменти и++ сме съпричастни един към друг. Специално благодарим и на нашия партньор фондация BCause, който вече 10 години плътно е до нас, като ни помага с професионална и навременна помощ“, споделя Малина Чавдарова, директор „Човешки ресурси“ във Vivacom.

     

    Програмата Viva Help е създадена от Vivacom през 2015 година с цел да осигури подкрепа за лечение на тежки заболявания на служители на компанията и техните деца, когато лечението не се покрива от Здравната каса или от допълнителното здравно застраховане, осигурено от компанията. Разходите, свързани с лечение се разпределят според ясни критерии. Представители от различни направления в компанията гарантират разглеждането на случаите в най-кратки срокове, спазването на процеси и правила, както и подаването на информация във всеки един момент при нужда от подкрепа.

     

    Признание получиха и други инициативи на Vivacom в подкрепа на социалната отговорност, като корпоративното доброволчество. Служителите на компанията осъществиха 157 кръводарявания, над 130 души взеха участие в доброволчески кампании през изминалата година. В рамките на Стажантската програма 70 стажанти и ментори са участвали в инициативи за почистване на руините на крепостната стена Сердика в София.

     

    Наградата „Отговорна компания – отговорни служители“ се присъжда ежегодно на компаниите, които успешно насърчават дарителството и активното участие на своите служители в социални инициативи, и е поредното доказателство за ангажираността на Vivacom към социалната отговорност и грижата за своите служители.

    14.03.2025
  • 339 проекта в надпревара за финансиране от Vivacom Регионален грант

    И тази година Vivacom Регионален грант предизвика огромен интерес сред гражданските организации в цялата страна.

    13 март 2025 г., София. И тази година Vivacom Регионален грант предизвика огромен интерес сред гражданските организации в цялата страна. В десетото юбилейно издание на програмата за безвъзмездна подкрепа от 10 000 лева се впускат 339 проекта в сферата на образованието и околната среда. Сред подадените кандидатури най-много са тези, които обединяват и двете области на подкрепа – цели 171. А малко над 20% от всички проекти са от организации от села. Това доказва, че приносът към качественото образование и чистата околна среда са ключови за устойчивото развитие на всяко населено място.

     

    Vivacom продължава да надгражда програмата, като по време на десетото юбилейно издание към нея ще се присъединят студенти от Нов български университет, които ще работят по разработването на комуникационни стратегии за всеки финалист.

     

    Изключително сме щастливи, че Vivacom Регионален грант за поредна година предизвика силен интерес от страна на гражданските организации. Активното участие на толкова много кандидати показва, че нововъведенията в последните две издания направиха програмата още по-ефективна за организациите“, коментира Елица Георгиева, директор „Корпоративни комуникации” във Vivacom.

     

    През тази година журито на Vivacom Регионален грантотново ще има задачата да подбере най-добрите и иновативни проекти с най-голям потенциал. Екипът на журито включва Ива Дойчинова, журналист и активист за граждански каузи, Райко Байчев, журналист, Надя Шабани, директор на Български център за нестопанско право, Елица Георгиева, директор „Корпоративни комуникации”във Vivacom, както и новия член – Блажка Димитрова, създател на „Благичка“ – първият ресторант с нулев отпадък в страната, съосновател на гражданската организация „Нулев отпадък България“ и автор на книгата-наръчник „Живот с нулев отпадък в България“.

     

    Vivacom Регионален грантсе провежда за десета година в партньорство с Българския център за нестопанско право и за пръв път в сътрудничество с Нов български университет. Имената на финалистите ще станат ясно в края на март, когато ще се проведе и първата лаборатория от акселераторската програма. Организациите заедно с експертите от БЦНП ще доразвият и надградят идеите си в работещи проекти, както и ще се срещнат за пръв път със студентите, които ще им помогнат да популяризират още по-ефективно каузите си.

    13.03.2025
  • Виваком оптимизира мрежата си в обхват 900 MHz

    Комисията за регулиране на съобщенията взе решение да предостави на Виваком допълнителен ресурс от 2x0.4 MHzв обхват 900 MHz, считано от 15 март 2025 г.

    Комисията за регулиране на съобщенията взе решение да предостави на Виваком допълнителен ресурс от 2x0.4 MHzв обхват 900 MHz, считано от 15 март 2025 г.

    С цел ефективно и ефикасно използване на този спектър Виваком планира техническа оптимизация на мрежата в нощта на 14 март срещу 15 март, която ще започне  в 0:30 ч. на 15 март и може да продължи до 6:00 ч. на 15 март.   

     

    В рамките на този часови диапазон са възможни временни затруднения при използването на 2G/3G услуги в обхват 900 MHz.

    Повикванията към номера за спешни повиквания и системата за ранно предупреждение на населението BGAlert, както и услугите на потребители с 4G/5Gтелефони няма да бъдат засегнати.

    12.03.2025
  • Vivacom с престижно отличие „Бизнес хонорис кауза“ за принос в развитието на образованието

    Vivacom беше отличен в категория „Принос в развитието на образованието“ на наградите „Бизнес хонорис кауза“, организирани ежегодно от вестник „24 часа“.

    11 март 2025 г., София. Vivacom беше отличен в категория „Принос в развитието на образованието“ на наградите „Бизнес хонорис кауза“, организирани ежегодно от вестник „24 часа“. Компанията получи престижната награда за своята активна подкрепа към Сдружението на олимпийските отбори по природни науки. Телекомът подпомага подготовката и участието на българските олимпийци в международни състезания и олимпиади. Наградата беше връчена лично от вицепремиера и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов.

     

    „Тази награда означава много за нас, защото ние от години подкрепяме олимпийските отбори по природни науки и го правим с ясното съзнание, че това е инвестиция в бъдещето. Тези талантливи деца са бъдещите учени, лекари, учители. Те всяка година доказват пред целия свят колко са умни и талантливи и печелят десетки медали – само през 2024 спечелиха общо 91 медала от най-престижните международни състезания и олимпиади в света. За нас е важно не просто да осигуряваме финансова помощ, а да бъдем техен партньор в пътя им към успеха. Затова ще ги подкрепяме и в бъдеще“, сподели Стоян Каранлъков, Главен търговски директор на Vivacom.

     

    През миналата година Vivacom дари на Сдружението на олимпийските отбори по природни науки 30 000 лв., като за три години общата дарена сума достигна близо 140 000 лв. Средствата се използват за подготовката и участието на българските олимпийци от отборите по биология, математика, астрономия, информатика, лингвистика, физика, химия и изкуствен интелект в международни състезания и олимпиади.

     

    Като част от подкрепата, Vivacom стана технологичен партньор на първата в света Международна олимпиада по изкуствен интелект, която се проведе през август миналата година в Бургас. Компанията осигури неограничен високоскоростен интернет в най-голямата 5G мрежа в страната – ключов фактор за гладкото протичане на състезанието, в което участваха близо 200 ученици от 40 държави. Освен технологична подкрепа, Vivacom предостави и финансова помощ за организирането на олимпиадата, както и специални награди за най-добре представилите се участници.

     

    Националната кампания „Бизнес хонорис кауза“ на в. „24 часа“ за трета поредна година отличи компаниите, които работят активно в сферата на социално отговорното предприемачество. Наградите се раздават в различни категории на фирми, допринесли за повишаване на качеството на живот в местните общности, образованието, здравеопазването, развитието на културата, културно-историческото наследство и духовността.

    11.03.2025
  • Vivacom е в ТОП 5 на най-бързоразвиващите се оператори в света за сателитни услуги за бизнеса

    За първи път телекомът влиза и в класацията Топ 10 на независими доставчици за 2024

    20 февруари 2025 г., София. Vivacom, част от United Group, получи още едно престижно международно признание, като се нареди сред първите пет най-бързоразвиващи се оператора в света за сателитни услуги за бизнеса. Компанията заема 4-о място в престижната класация на Световната телепорт асоциация (WTA) за 2024 г. на база ръст в приходите от услуги за бизнес клиенти според доклада Top Teleport Operators 2024. Тази година, за първи път, Vivacom влезе и в класацията Independent Top 10, която отличава независими доставчици въз основа на общите им приходи от всички източници.

     

    Виктория Боклаг, Главен изпълнителен директор на United Group, заяви: „Това признание от Световната телепорт асоциация за пета поредна година затвърждава позицията ни сред световните лидери в предоставянето на сателитни услуги. То е и доказателство, че нашата стратегия, фокусирана върху иновациите и инвестициите в най-модерните технологии и инфраструктура, води до устойчив растеж и създава стойност за нашите клиенти на няколко континента“.

     

    United Group остава единствената група от региона, представена в авторитетната класация. Компанията продължава да разширява партньорствата си с някои от най-големите световни оператори и доставчици на съдържание, сред които Disney, Eutelsat, Viacom, National Geographic Channel, Viasat, Endurosat, Leaf Space и много други.

     

    Vivacom има две наземни станции за сателитни услуги за бизнеса в България – станция „Плана“, край село Плана, и наземната станция за комуникация със сателити на ниска орбита до с. Могила, Стара Загора. В процес на изграждане са още две наземни станции, част от голям международен проект.

    Ултрамодерната станция „Плана“ има най-високата възможна степен на сертификация в областта на сателитните услуги – Tier 4. През нея Vivacom излъчва над 600 телевизионни канала, както и предоставя свързаност в Европа, Африка, Южна Америка и Азия, включително и в труднодостъпни и отдалечени райони като Антарктида, с което се позиционира на световната карта на сателитните услуги. Станцията в село Могила осъществява комуникационни услуги чрез сателитите на Eutelsat OneWeb на ниска околоземна орбита.

     

    „Високата експертиза и неуморният труд на нашия екип за поредна година задават най-високи стандарти в сателитните услуги за бизнеса в световен мащаб. Да сме единственият телеком в региона сред най-бързоразвиващите се оператори в сектора за пета поред година, а вече и сред водещите независими доставчици, подчертава приноса на Vivacom към развитието на международния телекомуникационен пазар“, каза Николай Андреев, Главен изпълнителен директор на Vivacom.

     

    За Световната телепорт асоциация (WTA): Световната телепорт асоциация е основана през 1985 година. Днес тя е водещ партньор в развитието на телепорт операторите, като защитава търговските им интереси и високите стандарти в техните бизнес практики, технологии и дейности. Асоциацията публикува доклади за най-добри практики и изнася уебинари, посветени на промените в технологиите и въздействието им върху бизнеса и пазара.

     

    За United Group:

     

    United Group е водеща телекомуникационна и медийна група в Югоизточна Европа. Оперирайки в осем страни с близо 15 000 служители, Групата реализира годишни приходи от над 3 млрд.eвро. В сектора на телекомуникациите повече от 5,42 милиона домакинства и повече от 7,65 милиона мобилни абонати се възползват от най-голямата FTTH (Fiber to the Home) мрежа в Югоизточна Европа, от интензивните инвестиции в 5G мрежата на United Group, както и от най-съвременната фиксирана и мобилна свързаност. Под марката United Fiber групата консолидира портфолиото си от дълготрайни инфраструктурни активи, за да ускори и засили инвестициите си в държави от ЕС, като създаде силни синергии и изведе инвестиционните си възможности на следващо ниво. Цялата инфраструктурна дейност на United Group на едро, включително гласови услуги, данни, мобилни и роуминг услуги, се управлява от United Group International Wholesale.Вътрешната технологична компания и иновационен център на групата United Cloud дава тласък на регионалната трансформация в развлеченията и телекомуникациите с продукти като видео платформата EON от следващо поколение.

     

    Медийната част на Групата, United Media, произвежда и разпространява завладяващо телевизионно съдържание с големи спортни, новинарски и развлекателни формати, достигайки до широка аудитория от 40 милиона души чрез водещите на пазара безплатни канали, допълнени от завладяващо портфолио от платени телевизионни канали. С настоящия си капацитет да произвежда над 40 000 часа оригинално местно съдържание годишно, United Media управлява 60 телевизионни канала, 40 уеб и надеждни новинарски портала, 10 печатни издания и радиостанции.

     

    За повече информация посетете United Group.

    20.02.2025
  • Vivacom спечели престижна награда за иновативна програма за обучение на мениджъри

    Телекомът грабна сребърно отличие на Employer Branding Awards 2025 в категорията Excellence in Coaching

    14 февруари 2025 г. София. Vivacom бе отличена със сребро в категорията Excellence in Coaching на престижните годишни награди за иновации в управлението на хора и успешни HR стратегии – Employer Branding Awards 2025.

     

    Наградата идва в резултат на стратегическия подход на компанията към развитието на новите мениджъри чрез изцяло вътрешно разработена програма „Ключови мениджърски умения“, стартирала през 2023 г. и надградена през 2024 г.

     

    От старта на инициативата през 2023 г. досега повече от 300 души с ръководни роли са преминали обученията, като само през 2024 г. програмата е обхванала 201 нови мениджъри. Резултатите отчитат повишена ангажираност на служителите, намалено текучество и ръст на препоръките от настоящи служители.

     

    „За нас е важно да инвестираме в култура на учене през целия живот, затова и създаваме вътрешни програми, които отговарят на индивидуалните потребности на нашите колеги. Гордея се, че през годините се утвърдихме като работодател, който подкрепя хората и активно ги насърчава към кариерно развитие вътре в компанията. Успехът на програмата е повече от категоричен: над 90% от участниците успешно преминават изпитателния срок за позицията, а близо 100% от тях са удовлетворени от програмата“, казва Малина Чавдарова, Директор „Човешки ресурси“ във Vivacom.

     

    Програмата е подготвена от екип специалисти в направление „Обучение“ на „Човешки ресури“. Даниела Йорданова, старши мениджър, „Човешки ресурси“, прие наградата и благодари за високото признание. Ключови мениджърски умения е изключително ценна програма, защото е разработена специално за нови оперативни мениджъри, обхващащи всички функционални направления от търговските функции, през техническите и административни функции. Тяхната цел е чрез нея да оптимизират времето и усилията за прехода на специалиста към мениджърска роля и така програмата да постави стандарт за успех, базиран на специално разработен компетентностен модел и добри практики във Vivacom.

     

    Програмата „Ключови мениджърски умения“ се отличава с иновативно съдържание и интерактивен подход, като наред с утвърдените добри практики в управлението включва и ключови бизнес показатели като tNPS и eNPS. Обогатена е с концепция за служителско изживяване, методология за измерване на ангажираността и психологически подходи за работа с нагласи, които подпомагат ефективното управление на взаимоотношенията в екипа. Програмата включва и провеждане на авторски бизнес симулации с реално заложени артефакти в обучителна среда.

     

    Призът за Vivacom от наградите на b2b Media е поредно доказателство за визионерския подход на компанията към развитието на служителите й и утвърждаването й като предпочитан работодател на пазара на труда.

     

    Наградите Employer Branding Awards 2025 за осма поред година отличиха най-добрите в бизнеса в България, които насърчават развитието на работодателската марка и утвърждават позитивна работна среда.

     

    През 2024 г. Vivacom спечели 2 престижни награди победител в категорията „Ангажиране на служители“ и финалист в категорията „Привличане на таланти“ в престижния конкурс Forbes HR & Employer Branding Awards, грабна и сребро за вътрешната програма за обучения на нови мениджъри в конкурса на Career Show Awards 2024 за най-добър работодател на България.

    14.02.2025
  • United Group се споразумя за продажбата на SBB Сърбия на e& / PPF Telecom, както и на Net TV Plus и спортните права за излъчване в Западните Балкани на Telekom Srbija

    United Group B.V. („Групата“), водещ доставчик на телекомуникационни и медийни услуги в Югоизточна Европа, с мажоритарен собственик BC Partners, обяви, че е постигнала споразумение за продажбата на SBB d.o.o Белград, водещ алтернативен доставчик на платена телевизия, високоскоростен интернет и фиксирани телефонни услуги в Сърбия, на e& PPF Telecom B.V. („e&/PPF“).

    12 февруари 2025 г. – United Group B.V. („Групата“), водещ доставчик на телекомуникационни и медийни услуги в Югоизточна Европа, с мажоритарен собственик BC Partners, обяви, че е постигнала споразумение за продажбата на SBB d.o.o Белград, водещ алтернативен доставчик на платена телевизия, високоскоростен интернет и фиксирани телефонни услуги в Сърбия, на e& PPF Telecom B.V. („e&/PPF“). Групата също така се споразумя да продаде Eon TV International Ltd (холдинговата компания на NetTV Plus) и спортните си права за излъчване в Западните Балкани (Босна и Херцеговина, Черна гора, Северна Македония и Сърбия) на Telekom Srbija a.d. Белград („TS“).

     

    Тези транзакцииоценяват стойността на продаваните активи на 1,5 милиарда евро, което представлява 10 пъти EV/2024 EBITDAal (преди IFRS 16)и демонстрират силния опит на United Group в развитието на водещи брандове и операции в региона през последните две десетилетия.

     

    United Group ще продължи да притежава и управлява основните си медии в Сърбия, включително N1 и Nova S. Тези канали ще останат достъпни във фиксираната мрежа на SBB и ще бъдат предлагани и на клиентите на Yettel.

    Сделките подлежат на одобрение от съответните регулаторни органи и се очаква да бъдат финализирани през първата половина на 2025 г.

     

    В допълнение, както беше обявено на 13 януари 2025 г., United Group подписа необвързващо споразумение с BH Telekom d.d. Сараево („BHT“) във връзка с потенциална продажба на Telemach BH d.o.o. Сараево и Telemach Crna Gora d.o.o. Подгорица.

     

    След приключването на сделките с e&/PPF, TS и BHT, United Group ще е изпълнила стратегическата си цел за излизане и успешно монетизиране на телекомуникационните си активи извън ЕС. Не се планира продажбата на други активи на United Group в близко бъдеще.

     

    Виктория Боклаг, Главен изпълнителен директор на United Group, коментира:

    „Нашата Група беше създадена на основата на SBB преди почти 24 години и прерасна в най-голямата телекомуникационна и медийна компания в региона. От самото си създаване United Group се разрасна бързо в Югоизточна Европа чрез успешно финализиране на над 100 сделки по сливания и придобивания, като значително засили присъствието си в ЕС още от първата си стъпка на словенския пазар през 2009 г. Разширяването ни на напълно конвергентните и икономически стабилни пазари в Гърция, България и Хърватия допълнително затвърди тази позиция.

     

    Тези транзакции са в унисон със стратегията ни да фокусираме вниманието си към пазари, на които можем да предоставим пълния спектър от мобилни и фиксирани телекомуникационни услуги на нашите клиенти. Това  ще ни позволи да реализираме максимален потенциал за растеж и създаване на стойност. Чрез оптимизиране на операциите си и насочване към пазарите на ЕС, ние повишаваме ефективността си и създаваме стабилна основа за постигане на дългосрочен успех.“

     

    За United Group

     

    United Group е водеща телекомуникационна и медийна група в Югоизточна Европа. Оперирайки в осем страни с близо 15 000 служители, Групата реализира годишни приходи от над 3 млрд.eвро. В сектора на телекомуникациите повече от 5,42 милиона домакинства и повече от 7,65 милиона мобилни абонати се възползват от най-голямата FTTH (Fiber to the Home) мрежа в Югоизточна Европа, от интензивните инвестиции в 5G мрежата на United Group, както и от най-съвременната фиксирана и мобилна свързаност. Под марката United Fiber Групата консолидира портфолиото си от дълготрайни инфраструктурни активи, за да ускори и засили инвестициите си в държави от ЕС, като създаде силни синергии и изведе инвестиционните си възможности на следващо ниво. Цялата инфраструктурна дейност на United Group на едро, включително гласови услуги, данни, мобилни и роуминг услуги, се управлява от United Group International Wholesale.Вътрешната технологична компания и иновационен център на групата United Cloud дава тласък на регионалната трансформация в развлеченията и телекомуникациите с продукти като видео платформата EON от следващо поколение.

     

    Медийната част на Групата, United Media, произвежда и разпространява завладяващо телевизионно съдържание с големи спортни, новинарски и развлекателни формати, достигайки до широка аудитория от 40 милиона души чрез водещите на пазара безплатни канали, допълнени от завладяващо портфолио от платени телевизионни канали. С настоящия си капацитет да произвежда над 40 000 часа оригинално местно съдържание годишно, United Media управлява 60 телевизионни канала, 40 уеб и надеждни новинарски портала, 10 печатни издания и радиостанции.

     

    За повече информация посетете United Group

     

    За BC Partners

    BC Partners е водеща инвестиционна компания с приблизително 40 милиарда евро активи, управлявани под формата на частен капитал, частен дълг и недвижими имоти. Основана през 1986 г., BC Partners има активна роля повече от три десетилетия в развитието на европейския пазар за придобиване на активи.

     

    Днес интегрираните трансатлантически инвестиционни екипи на BC Partners работят от офиси в Европа и Северна Америка, като са фокусирани върху четири основни сектора: TMT (технологии, медии и телекомуникации), здравеопазване, услуги и индустрии, както и хранително-вкусова промишленост.

     

    От създаването си BC Partners е осъществил над 128 инвестиции в компании с обща корпоративна стойност над 160 милиарда евро и в момента инвестира в единадесетия си фонд за придобиване на собственост в компании.

    За повече информация, моля, посетете: https://www.bcpartners.com/

    12.02.2025
  • Стартира десетото юбилейно издание на Vivacom Регионален грант

    Телекомът продължава да надгражда програмата с включване на студенти по комуникационни специалности.

    31 януари 2025 г., София Vivacom и Български център за нестопанско право обявиха началото на десетото юбилейно издание на социално отговорната инициатива Vivacom Регионален грант. И тази година телекомът ще дари 100 000 лв. за 10 образователни и екологични проекта. Vivacom продължава да надгражда програмата, като обяви официално партньорство с Нов български университет с участието на студенти от специалностите „Реклама“ и „Връзки с обществеността“.

     

    „Партньорството ни с Нов български университет е следващата стъпка в надграждането на Регионалния грант. То ще даде възможност на младите таланти да приложат на практика знанията си, като работят по реални проекти, и се запознаят отблизо с НПО сектора. Вярваме, че студентите имат страхотни идеи, които ще помогнат каузите на организациите да достигнат до още повече хора“, коментира Елица Георгиева, директор Корпоративни комуникации, Vivacom.

     

    Разделени в отбори по трима-четирима, студентите ще имат задачата да разработят комуникационни материали и цялостна комуникационна стратегия за всяка организация финалист. Студентите ще представят стратегиите си по време на комуникационната лаборатория, част от акселераторската програма, и ще имат възможността да продължат да работят заедно с гражданските организации по бъдещото им осъществяване.

     

    „Включването на НБУ и най-вече на студентите отваря много възможности: да работят по реални проекти, да опознаят гражданския сектор, да видят на практика реализация на отговорни инициативи от водеща компания като Vivacom. И не на последно място със сигурност ще се отрази на желанието им да бъдат отговорни граждани, които работят за другите“, сподели проф. д-р Десислава Бошнакова, Нов български университет.

     

    Vivacom ще приема кандидатури от днес до 28 февруари на https://vivacomfund.bg/regionalgrant/apply/. Най-добрите и най-иновативните ще получат безвъзмездна подкрепа в размер на 10 000 лв. от телекома.

    Процесът на кандидатстване е значително улеснен. Гражданските организации трябва да изпратят идейна концепция само на една страница. И тази година десетте организации финалисти ще преминат през три лаборатории от акселераторската програма. Заедно с експерти от БЦНП те ще превърнат идеите си в работещи проекти.

     

    „Тази година сме още по-развълнувани за старта на Регионалния грант. Той се радва не само на голям интерес вече 10 години, но и е истинска платформа за взаимодействие между ангажирани страни с цел да бъде подкрепена гражданската активност“, коментира Надя Шабани, директор Български център за нестопанско право.

     

    От стартирането си до момента Vivacomе подкрепил 118 проекта на 105 организации с обща стойност над 600 000 лв. Финалистите в десетото юбилейно издание ще станат ясни в края на март, а проектите ще се реализират до края на годината.

    Повече информация за Vivacom Регионален грант може да видите тук: https://vivacomfund.bg/regionalgrant/

    31.01.2025
  • Vivacom продължава да променя дефинициите за неограничено общуване

    Мобилната и фиксираната мрежа на телекома отчитат рекорден ръст в трафика – съответно от 43% и 26%.

    07 януари 2025 г., София. В празничната седмица от 24 декември до 31 декември клиентите на Vivacom са изговорили рекордните над 92 милиона минути със своите близки, изразходвали са над 4 000 TB мобилни данни, за да споделят празнични емоции и пожелания, и са се забавлявали с над 67 милиона часа съдържание в EON.

     

    Значителният ръст в трафика на мобилната и фиксираната мрежа на телекома по време на коледните и новогодишните празници потвърждава растящата нужда на потребителите от надеждни и качествени услуги и неограничена свързаност навсякъде и по всяко време. Данните показват и растящото доверие към Vivacom като доставчик на тези услуги в България.

     

    Мобилният интернет трафик на Vivacom бележи ръст от 43.4% в сравнение със същия период на 2023 г. През целия декември клиентите получиха неограничена свобода на общуването с максимални скорости във всички Unlimited планове. За да се погрижи още по-добре за нарастващите нужди на клиентите си, Vivacom удължава кампанията за неограничените скорости в Unlimited плановете до края на януари.

     

    Между 24 и 31 декември милиони потребители се забавляваха в домовете си с безкрайните възможности на високоскоростния фиксирания интернет на Vivacom. Това доведе до увеличението от 26% в трафика на мрежата, спрямо същия период за 2023 г. Това означава, че потребителите оценяват все по-високо качествата на оптичната мрежа на Vivacom с най-голямо покритие в България, която достига до над 1.5 милиона адреса.

     

    През декември зрителите са прекарали със семействата си и над 67 милиона часа в EON, в гледане на филми, сериали и предавания. Това е с 24 милиона часа повече спрямо декември 2023. Особено високо потребителите са оценили EON Видеотека, където времето им за гледане се е увеличило с 62% – до 1.2 милиона часа за декември. A собственият телевизионен канал на Vivacom – VIVACOM Arena отбелязва почти двойно увеличение на изгледаното съдържание по празниците – до 613 хиляди часа. Това затвърждава позицията на Vivacom като лидер в предоставянето на качествено съдържание, съобразено с динамичното развитие на очакванията на потребителите.

     

    Значителният ръст на трафика в мрежата на Vivacom за поредна година подчертава растящото доверие на потребителите, които оценяват грижата на телекома и ключовата му роля в осигуряването на надеждна и неограничена свързаност и съдържание с най-високо качество.

    07.01.2025
  • Промяна в условията на основни услуги на Vivacom

    От 8 февруари 2025 г. ще бъдат приложени промени по месечните абонаменти на част от основните услуги на Vivacom. Изменението се извършва в предвидения от Закона за електронните съобщения ред и съобразно Европейския кодекс за електронни съобщения.

     

    От 8 февруари 2025 г. ще бъдат приложени промени по месечните абонаменти на част от основните услуги на Vivacom. Изменението се извършва в предвидения от Закона за електронните съобщения ред и съобразно Европейския кодекс за електронни съобщения.

     

    Промяната на цените се извършва поради продължаващото нарастване на разходите за труд, включително планираното увеличение на минималната работна заплата и увеличението на максималния осигурителен доход през 2025 година, както и поради увеличаващите се преки и непреки разходи за оборудване, наеми и услуги, необходими за предоставяне на телекомуникационни услуги.

     

    Увеличение на месечни абонаменти няма да бъде приложено за:

    -        Социални абонаментни планове и планове за хора с увреждания за мобилни и фиксирани гласови услуги (Smart S+, Optima 250, Инвалиди 160, Инвалиди 300, Ограничен);

    -        Предплатени мобилни услуги;

    -        Фиксирани услуги по договори с придобитите от Vivаcom оператори – N3, Net1, Telnet, NetworXи Булсатком;

    -        СателитниТВ услуги;

    -        Всички текущи допълнителни пакети и услуги;

    -        Лизинговите вноски на устройства на изплащане;

    -        Услуги, предоставени по сключени договори за обществени поръчки;

    -        Договори за нови услуги или преподписани услуги с нов срок на договор, подписани след 01 декември 2024 г. включително, на който и да е план.

     

    За частни клиенти абонаментите за фиксирани гласови услуги и фиксирани ТВ услуги ще бъдат увеличени с 1 лв. с ДДС, а абонаментите за мобилни гласови услуги, мобилен интернет, фиксирани интернет услуги и интернет услуги Mobixи 5GHomeNetще бъдат увеличени с 2 лв. с ДДС.

     

    За бизнес клиенти абонаментите за фиксирани гласови услуги и фиксирани ТВ услуги ще бъдат увеличени с 1 лв. без ДДС, а абонаментите за мобилни гласови услуги, мобилен интернет, фиксирани интернет услуги, интернет услуги Mobixи 5GHomeNet, както и услугите за обмен на данни ще бъдат увеличени с до 2 лв. без ДДС.

     

    В периода до 7 февруари 2025 г. включително всички клиенти на услуги, чиито цени подлежат на изменение, имат право да прекратят договора си за тези основни услуги без допълнителни санкции. При прекратяване на договора се дължат предоставените отстъпки за закупено устройство в брой или на лизинг, в случай че има такова, които се начисляват във фактурата, издадена след прекратяването. Всяко предоставено оборудване от страна на Vivacom за фиксирани услуги (интернет и ТВ услуги) подлежи на връщане в 30-дневен срок след прекратяването. В противен случай ще бъдат приложени неустойки за невърнато оборудване.

     

    Пълна информация тук

    07.01.2025
  • Vivacom е Компания на годината в Leaders of Influence Awards 2024

    Телекомът получи три отличия за иновации

    16 декември 2024 г., София. Vivacom бе отличен с престижната награда Компания на годината във второто издание на конкурса Leaders of Influence Awards 2024. Журито оцени високо постоянството на телекома в развитието на иновативни продукти и услуги, за да предостави най-доброто изживяване на потребителите. Телекомът спечели голямата награда за лидерството, иновациите и позитивното въздействие, които компанията оказва върху обществото чрез устойчиви решения, висококачествени услуги и социално отговорни инициативи. През последните 15 години компанията е инвестирала близо 3 млрд. лева в иновации и технологии, като е осигурила неограничена свобода в общуването на над 2 милиона клиенти, използващи над 5.5 милиона услуги. Наградите се организират за втора година от b2b Media и отличават най-влиятелните компании и личности, допринесли позитивно върху обществения и корпоративния живот.

     

    „Наградата „Компания на годината“ е изключително ценна за нас, защото я получаваме в годината, в която празнуваме 15 години от създаването на Vivacom. През последните години Vivacom се утвърди като лидер в телеком сектора в България, благодарение на стратегическите инвестиции, новаторския дух и фокуса върху нуждите на нашите клиенти. Благодаря на всички колеги за тяхната отдаденост, а на нашите партньори и клиенти за доверието“, коментира Николай Андреев, Главен изпълнителен директор на Vivacom.

     

    Освен голямата награда Leader of the Year, Vivacom грабна и три отличия за иновации в категориите – Innovation and Success, Strategy, Leadership and Success и Leading by Innovation.

     

    В категория Innovation and Success Vivacom спечели първото място с широкото си портфолио от продукти и услуги, утвърждаващи телекома като иноватор в телекомуникационния сектор у нас. Освен че изгради най-голямата 5G мрежа[1] и единствената в страната 10 GIGA оптична мрежа, компанията въведе първите в България наистина неограничени Unlimited планове, даващи пълна свобода на общуване, и първите бустери за скорост към тях. През септември Vivacom лансира първото си портфолио от смарт устройства, правещи технологиите достъпни за всеки. Сред иновативните услуги се отличава и ТВ платформата EON, чиято Видеотека бе напълно обновена в началото на годината.

     

    За утвърждаването си като лидер и водещ инвеститор в българския телекомуникационен пазар Vivacom грабна второто място в категорията Strategy, Leadership and Success. През годините компанията се превърна успешно в модерен и иновативен телеком, предоставящ на бизнеса услуги за оптимална продуктивност, на българските общини – смарт решения за умни градове, а на потребителите – неограничена свобода в общуването.

     

    Vivacom се отличи и сред лидерите в иновациите в категорията Leading by Innovation за революционната стъпка да тества първи в България и един от първите в света най-новата мобилна технология 5.5G. Постигнатите резултати за бързината на мрежата бяха впечатляващи - средни скорости на download от над 10 Gbps и скорости на upload над 1 Gbps. 5.5G стандартът е създаден, за да увеличи капацитета на 5G мрежата и да развие пълния ѝ потенциал. Най-големите предимства от новата технология се очакват за бизнеса като индустриална автоматизация, подобрена навигация, вериги за доставки и интелигентни градове, а в бъдеще – и при автономните автомобили. За крайните потребители 5.5G ще осигури по-висок капацитет на мрежата за стрийминг на видео с високо качество, по-бързо сваляне и качване на данни и подобрени услуги в натоварени райони.

     

    [1] Най-голямо покритие на 5G мрежа след сравнение по публично достъпна информация към 21.11.2024 г. за покритието на операторите по брой населени места и курорти. Повече на vivacom.bg

    16.12.2024
Open cookie bot settings
към контакти