Новини
Търсене на новини
  • Vivacom е Компания на годината в Leaders of Influence Awards 2024

    Телекомът получи три отличия за иновации

    16 декември 2024 г., София. Vivacom бе отличен с престижната награда Компания на годината във второто издание на конкурса Leaders of Influence Awards 2024. Журито оцени високо постоянството на телекома в развитието на иновативни продукти и услуги, за да предостави най-доброто изживяване на потребителите. Телекомът спечели голямата награда за лидерството, иновациите и позитивното въздействие, които компанията оказва върху обществото чрез устойчиви решения, висококачествени услуги и социално отговорни инициативи. През последните 15 години компанията е инвестирала близо 3 млрд. лева в иновации и технологии, като е осигурила неограничена свобода в общуването на над 2 милиона клиенти, използващи над 5.5 милиона услуги. Наградите се организират за втора година от b2b Media и отличават най-влиятелните компании и личности, допринесли позитивно върху обществения и корпоративния живот.

     

    „Наградата „Компания на годината“ е изключително ценна за нас, защото я получаваме в годината, в която празнуваме 15 години от създаването на Vivacom. През последните години Vivacom се утвърди като лидер в телеком сектора в България, благодарение на стратегическите инвестиции, новаторския дух и фокуса върху нуждите на нашите клиенти. Благодаря на всички колеги за тяхната отдаденост, а на нашите партньори и клиенти за доверието“, коментира Николай Андреев, Главен изпълнителен директор на Vivacom.

     

    Освен голямата награда Leader of the Year, Vivacom грабна и три отличия за иновации в категориите – Innovation and Success, Strategy, Leadership and Success и Leading by Innovation.

     

    В категория Innovation and Success Vivacom спечели първото място с широкото си портфолио от продукти и услуги, утвърждаващи телекома като иноватор в телекомуникационния сектор у нас. Освен че изгради най-голямата 5G мрежа[1] и единствената в страната 10 GIGA оптична мрежа, компанията въведе първите в България наистина неограничени Unlimited планове, даващи пълна свобода на общуване, и първите бустери за скорост към тях. През септември Vivacom лансира първото си портфолио от смарт устройства, правещи технологиите достъпни за всеки. Сред иновативните услуги се отличава и ТВ платформата EON, чиято Видеотека бе напълно обновена в началото на годината.

     

    За утвърждаването си като лидер и водещ инвеститор в българския телекомуникационен пазар Vivacom грабна второто място в категорията Strategy, Leadership and Success. През годините компанията се превърна успешно в модерен и иновативен телеком, предоставящ на бизнеса услуги за оптимална продуктивност, на българските общини – смарт решения за умни градове, а на потребителите – неограничена свобода в общуването.

     

    Vivacom се отличи и сред лидерите в иновациите в категорията Leading by Innovation за революционната стъпка да тества първи в България и един от първите в света най-новата мобилна технология 5.5G. Постигнатите резултати за бързината на мрежата бяха впечатляващи - средни скорости на download от над 10 Gbps и скорости на upload над 1 Gbps. 5.5G стандартът е създаден, за да увеличи капацитета на 5G мрежата и да развие пълния ѝ потенциал. Най-големите предимства от новата технология се очакват за бизнеса като индустриална автоматизация, подобрена навигация, вериги за доставки и интелигентни градове, а в бъдеще – и при автономните автомобили. За крайните потребители 5.5G ще осигури по-висок капацитет на мрежата за стрийминг на видео с високо качество, по-бързо сваляне и качване на данни и подобрени услуги в натоварени райони.

     

    [1] Най-голямо покритие на 5G мрежа след сравнение по публично достъпна информация към 21.11.2024 г. за покритието на операторите по брой населени места и курорти. Повече на vivacom.bg

    16.12.2024
  • Vivacom публикува Доклад за устойчиво развитие за 2023 г.: Подобряване на свързаността и зелени иновации

    Vivacom публикува своя Доклад за устойчиво развитие за 2023 г., представяйки значими постижения в стратегията си за околна среда, социално въздействие и корпоративно управление (ESG).

    5 декември 2024 г., София. Vivacom публикува своя Доклад за устойчиво развитие за 2023 г., представяйки значими постижения в стратегията си за околна среда, социално въздействие и корпоративно управление (ESG). Докладът подчертава ангажимента на телекома към устойчиво бъдеще чрез технологични иновации, намаляване на екологичния отпечатък и силен акцент върху многообразието и приобщаването на работното място.

     

    През 2023 г. Vivacom постигна впечатляващ напредък в разширяването на свързаността си и намаляването на въглеродния отпечатък. През изминалата година:

    • 5G мрежата на телекома покрива над 1 100 населени места и 85% от населението на България.
    • 10 GIGA оптичната мрежа на телекома се е разраснала 50 пъти, като вече достига до близо 500 000 домакинства.
    • Абонатите на телевизионни услуги се увеличиха значително, като иновативната платформа EON привлече над 600 000 потребители в рамките на две години.

     

    Vivacom също така ускори и разработването на смарт решения за градовете, предоставяйки на общини и бизнеси възможности за повишаване на ефективността и устойчивостта. От системи за управление на отпадъци до модерни инструменти за мониторинг на водното потребление и замърсяването, тези иновации подобряват градската среда, като същевременно намаляват екологичното въздействие.

     

    В съответствие с целите за устойчиво развитие на компанията-майка United Group, Vivacom постигна 64.1% намаление на емисиите от обхват 1 и 2 (Scope 1 и 2) в сравнение с базовата 2020 г., като осигури и 29% от консумираната електроенергия от възобновяеми източници.

     

    „Амбицията ни да постигнем нулеви нетни емисии по цялата верига на стойността до 2040 г. демонстрира водещата роля на United Group в изграждането на по-зелен и свързан свят. Изключителният принос на Vivacom, от използването на възобновяема енергия до рециклирането на отпадъци, подчертава тяхната роля в тази мисия“, заяви Мириам Ди Траглиа, изпълнителен директор „Съответствие, риск и устойчивост“ на United Group.

     

    100% от генерирания от телекома отпадък се рециклира, което доказва ангажимента на телекома към кръговата икономика. През изминалата година компанията събра и рециклира 587 тона отпадъчни материали, включително акумулаторни батерии, техническо оборудване, кабели и хартия, а 557 000 устройства за крайно клиентско оборудване бяха рециклирани.

     

    Сред продуктовите иновации на Vivacom е въвеждането на първите по рода си в България Half SIM карти. Тези SIM карти използват с 50% по-малко пластмаса и намаляват въглеродните емисии с 30%, според данни на производителя.

    „Напредъкът на Vivacom отразява нашето убеждение, че устойчивостта и иновациите вървят ръка за ръка. Чрез повишаване на енергийната ефективност на нашата инфраструктура, ние се ангажираме да намалим въздействието си върху околната среда, като същевременно поддържаме високото качество на услугите, което нашите клиенти очакват“, сподели Николай Андреев, Главен изпълнителен директор на Vivacom.

     

    През 2023 г. телекомът затвърди ангажимента си към многообразието на работното място, като се присъедини към Хартата на многообразието в България. Компанията се гордее с това, че насърчава приобщаваща среда, в която 42% от служителите са жени, което надхвърля средните стойности за индустрията.

     

    Докладът за устойчиво развитие на Vivacom за 2023 г. демонстрира ангажимента на компанията в насърчаването на ESG принципите в България. Със своите инициативи, иновативни продукти и осезаемо въздействие телекомът остава в челните редици на устойчивата трансформация в телекомуникационната индустрия.

     

    Докладът за устойчиво развитие на Vivacom може да откриете ТУК. Българската версия ще бъде публикувана допълнително в кратък срок.

    05.12.2024
  • Vivacom GAME ON счупи рекорд на Гинес

    Големият финал на Vivacom GAME ON постави нов световен рекорд за най-много хора, играещи едновременно първата видео игра в света

    25 ноември 2024 г., София. Гейминг турнирът Vivacom GAME ON постави нов световен рекорд на Гинес за първата видео игра в света. Големият финал на турнира тази неделя влезе в историята на гейминга със счупването на рекорда за най-много хора, играещи едновременно играта Pong. Рекордът от 2017 година, който е поставен в САЩ, беше подобрен, благодарение на оптичната мрежа на Vivacom - Vivacom Fiber с иновативните Wi-Fi 6 рутери от най-ново поколение, както и специалната гейминг технология на WiFi Wars.

     

    Първият гейминг турнир, създаден от геймъри за геймъри, организиран от Vivacom и TDB Play, привлече интереса на хиляди участници и зрители от цяла България. Той събра над 350 000 стрийма в над 11 канала в социални и стрийминг платформи, с над 3800 участника. Финалът се състоя в Joy Station, София, където над 440 фенове се включиха от смартфоните си през специален линк в състезанието и заедно с Vivacom промениха историята на гейминга в България. За да сертифицира постижението, на събитието присъства и специален съдия от Гинес.

     

    „Vivacom GAME ON показа какво могат да направят заедно на едно място безкомпромисен и стабилен интернет, модерните технологии и над четиристотин геймъри, решили да превъртя играта по начин, който да остане в историята - рекорд на Гинес за най-много играещи на едно място и едновременно фенове. Финалът беше кулминацията на сезон, в който хиляди геймъри от цяла България се обединиха заедно, постигайки впечатляващи резултати и споделяйки незабравими моменти. Благодарим на всички, които участваха и ни помогнаха да постигнем заедно нещо толкова голямо”, сподели Желяз Кольовски, директор Маркетингови комуникации във Vivacom.

     

    Големият финал на турнира завърши с впечатляваща битка между два легендарни гейминг отбора, водени от капитаните Васил Калинчев ShadowHex и Цветелин Попов heaveNBUL. След оспорвана надпревара голямата награда от 10 000 лева и титлата Fiber CHAMP на България спечели отборът на ShadowHex, а тимът на heaveNBUL се нареди на второ място и взе наградата от 5 000 лева.

     

    Оптичната мрежа на Vivacom, през която се състоя турнирът, достига до впечатляващите 1 500 000 адреса в цяла България. Тя предлага на всички фенове на гейминга изживяване от ново поколение – без прекъсвания, без компромиси и без забавяния, дори при най-интензивните онлайн битки. Затова Vivacom не спира до тук и планира да разшири покритието до 67% от адресите в страната до 2028 година.

    Повече информация за гейминг турнира Vivacom Game ON и новият Рекорд на Гинес можете да намерите на vivacom.bg.

    25.11.2024
  • 15 години Vivacom Техническа Академия: 326 студенти са завършили програмата

    В юбилейното издание младежите ще обогатят знания с намиране на бизнес решение в интовативния формат хакатон

    14.11.2024 г. София. Знаковата образователна инициатива Vivacom Техническа Академия стартира своето 15-о издание. В него ще се включат 16 нови студенти, а програмата му ще бъде надградена със специален хакатон.

     

    Със своето юбилейно издание Академията е част от ангажиментите на Vivacom, с които компанията затвърждава позицията си на лидер в телекомуникационния сектор и е двигател на технологични промени в дигиталната ера, подкрепяйки развитието на нови таланти и иновации в индустрията.

     

    Vivacom Техническа Академия е единствената по рода си програма, която дава възможност на студентите да обогатят своите технически знания с помощта на доказани експерти. Провежда се съвместно с Технически Университет – София.

     

    „Тази година отбелязваме – 15-о издание на програма, която е неизменна част от ангажимента на нашата компания да развива млади таланти, необходими за създаването на устойчиво дигитално бъдеще. До момента във Vivacom Техническа Академия са се включили 326 студенти, а над 70 лектори от Vivacom са предали своя опит. Тази година ще надградим програмата със състезателен формат хакатон като иновативен начин на учене. Програмата дава много възможности за развитие, като над 40% от младежите продължават своя професионален път на постоянна работа във Vivacom“, каза Николай Гаврилов, главен технически директор на Vivacom.

     

    В рамките на два учебни семестъра теоретичната подготовка на студентите ще бъде подплатена и с практически опит. Младежите ще се подготвят за реалния бизнес свят на телекомуникациите като придобият технически знания, стратегически подход, управленски, комуникационни и презентационни умения. По време на обучението студентите ще имат възможност да участват в състезателна активност Хакатон. Целта е по иновативен начин да научат повече и да имат принос с решение на реален бизнес казус.

     

    „Гордеем се със съвместната програма между ТУ – София и Vivacom, която вече 15 години предоставя на студентите уникална възможност да надградят знанията си с практически опит в телекомуникационната индустрия. Академията отваря врата за младите таланти към света на технологиите, като ги подготвя с умения и знания, които не само разширяват техния професионален хоризонт, но и създават ценни възможности за реализация в един бързо развиващ се сектор“, сподели доц. Агата Манолова, декан на Факултета по телекомуникации в Техническия университет – София.

     

    В академията се включат 16 лектори от Vivacom и двама от ТУ – София в широкообхватната програма с курсове по: „Бизнес комуникация и презентационни умения“, „Търговски решения и разработване на продукти и услуги“, „Стратегия и развитие на телекомуникационните мрежи“ и „Софтуерни продукти и Бази данни“, „Управление на проекти“, „Технически английски език“, „Правна рамка и регулация на телекомуникациите“. И през новата учебна година на Академията студентите ще имат възможност да посетят наземната сателитна станция Плана – най-голямата на Балканите, както и Център за управление на мрежата на Vivacom.

    14.11.2024
  • Рекорден интерес към гейминг турнира Vivacom GAME ON: Близо 300 000 онлайн гледания

    Големият финал ще бъде на 24 ноември в Joy Station в София

    7 ноември 2024 г., София. Четирите онлайн битки в турнира Vivacom GAME ON предизвикаха изключителен зрителски интерес с близо 300 000 стрийм гледания. Първият геймърски турнир създаден от геймъри за геймъри се излъчи в 15 различни канала в социалните мрежи и стрийминг платформите,а феновете прекараха почти 40 000 часа пред екраните. Големият финал на Vivacom GAME ON ще бъде на 24 ноември в Joy Station. Тогава в една последна битка ще бъде определен първият FIBER CHAMP на България, както и победителите на наградния фонд от 15 000 лева. Билетите за събитието могат да бъдат закупени от тук.

     

    Турнирът се осъществява през отличната оптична мрежа на Vivacom и изправя един срещу друг отборите на известните геймъри ShadowHex и heaveNBUL. Те в ролята на капитани и заедно с още 8 популярни геймъри и хиляди техни фенове премериха сили няколко от най-известните игри като Minecraft и Fortnite. В четвъртия онлайн рунд от надпреварата двамата капитани разкриха последните попълнения в своите отбори, като към ShadowHex се присъедини Kriskata, а към състава на heaveNBUL се включи Venata. Четвъртата битка отново предложи много драма и емоции, защото финалният резултат след сблъсъка е много близък. 625 GIGA бита за отбора #teamshadowhex, а плътно след тях с 599 GIGA бита са #teamheavenbul. Победителят ще стане ясен на грандиозните GIGA финали на 24 ноември в Joy Station.

     

    По време на целия турнир, както и на финала, феновете на ShadowHex и heaveNBUL имат много важна роля, защото могат да спечелят предимство за своите любимци чрез гласувания в социалните мрежи на Vivacom. В четирите онлайн рунда в битката участваха над 2 500 геймъра, които печелиха точки за двата отбора. На последното събитие на живо публиката отново ще играе едновременно с любимия си отбор, като посетителите могат да очакват много емоции, оспорвана битка и супер награди. Финалът ще се проведе през оптична мрежа на телекома Vivacom Fiber и със специална британска технология за интерактивен гейминг.

     

    Vivacom GАМЕ ON успя да предизвика сериозен интерес в общността на геймърите у нас, които от първо лице се убедиха във високата скорост на оптичния интернет на Vivacom, отличен за абсолютно най-качествения в България.[1] Благодарение на отличната връзка потребителите могат да се насладят на игра без почти никакви прекъсвания, без компромиси и без забавяне. Оптичната мрежа на телекома достига до 1 500 000 адреси в страната, като компанията планира да разшири покритието до 67% до 2028 г.

     

    Повече информация за турнира и предстоящия голям финал можете да намерите на vivacom.bg.

     

    [1] Медал за качество в резултат на независимо пазарно проучване на International Certification Association GmbH (ICERTIAS) сред 1200 потребители на интернет услуги в България през януари 2024 г. чрез онлайн въпросник по методология CAWI – DEEPMA (Computer Assisted Web Interviewing – Deep Mind Awareness). Търговските марки на QUDAL и ICERTIAS се използват с разрешение. Повече информация за отличието на vivacom.bg.

    07.11.2024
  • 5 младежи поемат директорски постове във Vivacom

    Vivacom отваря врата за младежи в пет ключови отдела на компанията в рамките на инициативата „Мениджър за един ден“.

    25 октомври 2024 г., София. Vivacom отваря врата за младежи в пет ключови отдела на компанията в рамките на инициативата „Мениджър за един ден“. 5 студенти и ученици имаха възможност да се потопят в реалната работна среда и да се вдъхновят от топ мениджъри в компанията. Това им дава възможност да се почувстват уверени като личности и бъдещи професионалисти като получават подкрепа от целия екип и упражняват своите комуникационни умения в ролята на мениджъри. Участието на Vivacom в инициативата цели да мотивира младите хора, като им предостави практически опит и поглед върху работата на петима директори в пет ключови отдела, за да ги подготви за динамичния бизнес свят и бъдещата им кариера.

     

    Всеки един от участниците се запозна с дейността на избрания от тях отдел като влезе в обувките на мениджър за един ден в един от следните отдели: „Учебен център“, Информационни технологии“, „Клиентско изживяване“, „Корпоративни продажби“ и „Оперативно управленение на мрежата“. Младежите разговаряха и с участниците в екипите, запознаха се с текущите проекти, участваха в работни срещи, задаваха въпроси и научиха за допускани грешки и постигнати успехи.

     

    „За нас е изключително важно да споделяме опита и знанията, които сме натрупали по пътя към върха в телекомуникационния сектор. Радваме се на интереса и ентусиазма на младите хора да опознаят динамичния свят на бизнеса ни отвътре. Инициативи като „Мениджър за един ден“ са от съществено значение в подготовката на бъдещите специалисти в сектора, които ще продължат да развиват иновациите и да променят света около нас“, казва Стоян Каранлъков, главен търговски директор във Vivacom.

     

    В рамките на инициативата „Мениджър за един ден“ младежите поеха ролите на мениджъри в различни отдели на Vivacom. Един от тях застана на мястото на Митко Колев от „Учебен център“ и научи повече за организацията на вътрешни обучения. Друг се запознае с управлението на ИТ процеси с Даниела Милева от „Информационни технологии“. Пламен Димитров от „Клиентско изживяване“ показа как се подобрява обслужването на клиенти, а Петя Григорова от „Корпоративни продажби“ въведе участника в света на бизнес решенията. Ани Ангелова от „Център за управление на мрежата“ запозна младежа със задачите по поддръжка на мрежовите услуги.

     

    Vivacom участва за поредна година в „Мениджър за един ден“ – dедна от най-значимите и мащабни образователни инициативи за кариерно ориентиране в България.

     

    “Изключително вълнуващо беше да открием 22-то издание на „Мениджър за един ден“ във Vivacom. За нас в JA Bulgaria е голяма чест да си партнираме с компании като Vivacom, които разпознават стойността на инвестицията в младите хора и подкрепят програмите ни. Още по-вдъхновяващо е, че днес сред екипа на Виваком има трима лидери, които са участвали в наши програми в началото на кариерния си път – доказателство за дългосрочното въздействие на нашите програми и инициативи. Ролята на компаниите е не просто да отворят врати, а да дадат пример, знание и вдъхновение на новото поколение лидери, като им показват, че успехът изисква решителност, отдаденост и добро партньорство”, сподели Ирина Илиева, оперативен директор на JA Bulgaria.

    25.10.2024
  • Vivacom раздаде стотици награди в томбола по случай своя 15-и рожден ден

    Над 130 000 клиенти участваха в специалната празнична томбола на Vivacom през септември

    15октомври 2024 г., София. Vivacom раздаде 255 страхотни награди на своите клиентив празничната томбола за 15 години Vivacom. 180 късметлии спечелиха атрактивни устройства като Vivacom 5G смартфон, iPhone 15, Samsung Galaxy S24, Honor 200 LITE,50-инчов телевизор Hisense и PlayStation 5. Освен предметните награди, телекомътподари на 75 свои клиенти 24 месечни абонаменти за мобилните планове Unlimited, телевизия EON и оптичния интернет Vivacom Fiber.

     

    „Изключително щастливи сме, че успяхме да отбележим тази специална за нас годишнина заедно с нашите клиенти и да направим изживяването им още по-добро. Специално за тях предложихме страхотни промоционални оферти за нашите мобилни и фиксирани услуги и празнична томбола със стотици награди. В нея участваха над 130 000 клиенти и успяхме да зарадваме 255 от тях с атрактивни подаръци, сред които абонаменти за услуги за цели две години, 5G смартфони, различни смарт аксесоари, телевизори, плейстейшъни и много други“, сподели Любомир Малоселски, директор Продукти и услуги във Vivacom.

     

    През целия септември Vivacom предложи своите неограничени Unlimited планове на половин цена за първите 6 месеца и иновативната ТВ платформа също с 50% отстъпка за първите до 12 месеца. Така телекомът направи своите революционни услуги още по-достъпни за потребителите, които могат да се възползват от страхотно ТВ изживяване и пълна свобода на общуването в най-голямата 5G мрежа в България[1]. Над 130 000 клиенти участваха в празничната томбола на Vivacom, като сключиха нов договор за мобилна или фиксирана услуга или подновиха абонамента си.

     

    През септември Vivacom отбеляза 15 години от създаването на търговската марка. За този период телекомът е инвестирал близо 3 млрд. лева в иновации, технологии, човешки ресурси и българската икономика. Благодарение на тези инвестиции Vivacom осигурява неограничена свобода на общуването за над 2 милиона клиенти, които използват над 5,5 милиона услуги от богатото портфолио на компанията, базирани на най-новите технологии.

     

    Повече информация за победителите в празничната томбола може да откриете тук.

     

    [1] Най-голямо покритие на 5G мрежа след сравнение по публично достъпна информация към 21.05.2024 г. за покритието на операторите по брой населени места и курорти. Повече на vivacom.bg.

    15.10.2024
  • United Group обяви успешното рефинансиране на първостепенни обезпечени облигации с падеж през 2026 г.

    United Group, водещата телекомуникационна и медийна компания в Югоизточна Европа, има удоволствието да обяви успешното рефинансиране на 600 милиона евро първостепенни обезпечени облигации с падеж през 2026 г.

    11 октомври 2024г. United Group, водещата телекомуникационна и медийна компания в Югоизточна Европа, има удоволствието да обяви успешното рефинансиране на 600 милиона евро първостепенни обезпечени облигации с падеж през 2026 г. чрез пласиране на нови 750 милиона евро първостепенни обезпечени облигации.

     

    В допълнение към рефинансирането на горепосочените облигации, средствата от предлагането ще бъдат използвани за изплащането на изтеглени суми по съществуващата револвираща кредитна линия от първи ред.

     

    След това рефинансиране, нетната задлъжнялост на United Group ще остане непроменена.

     

    Новите 7-годишни обезпечени първостепенни облигации ще плащат фиксирана лихва от 6.500% и са с рейтинг B2 от Moody''s и B от S&P.

     

    Янез Живко, вицепрезидент Финанси в United Group, коментира:

     

    „Доволни сме от силното търсене на нашите нови седемгодишни облигации на стойност 750 милиона евро. Тази транзакция е в съответствие с нашата финансова стратегия за проактивно уреждане на задълженията с краткосрочен падеж и изграждане на стабилна дългосрочна финансова структура. Рефинансирането се случва на фона на устойчив ръст на приходите и коригираната EBITDAal от 28% и 25% CAGR съответно за периода 2015-2023 г., дължащ се на комбинация от органично развитие и придобивания. То следва и успешния рунд на рефинансиране от 1,73 млрд. евро през януари 2024 г.

     

    За United Group

     

    United Group е водеща телекомуникационна и медийна група в Югоизточна Европа. С дейност в осем държави и близо 15 000 служители, Групата постига годишен приход от около 3 милиарда евро. В телекомуникационния сектор над 5,35 милиона домакинства и повече от 7,49 милиона мобилни потребители ползват най-голямата FTTH (Fiber to the Home) мрежа в Югоизточна Европа, наред с най-съвременната фиксирана и мобилна свързаност. Под марката United Fiber, Групата консолидира портфолиото си от активи във фиксирана инфраструктура, за да ускори и укрепи инвестициите си в страните в ЕС, създавайки силни синергии и развивайки инвестиционните си възможности до ново равнище. Цялата търговска дейност на едро с инфраструктура на United Group, включително за гласови услуги, данни, мобилни услуги и роуминг, се управлява от United Group International. Вътрешната технологична компания и център за иновации United Cloud е двигател на трансформацията в областта на развлеченията и телекомуникациите в региона с продукти като видео платформата от следващо поколение EON.

     

    Медийната част на Групата, United Media, продуцира и разпространява атрактивно телевизионно съдържание с водещи спортни, новинарски и развлекателни формати, достигайки широка аудитория от 40 милиона души посредством водещите си свободни телевизионни канали, допълнени от силно портфолио от платени канали. С настоящия капацитет да продуцира над 40 000 часа оригинално локално съдържание годишно, United Media управлява 60 телевизионни канала, 40 уеб и доверени новинарски портала, над 10 печатни издания и радиостанции.

     

    За запитвания от медиите:

    Александра Делвенакиотис Вицепрезидент „Публични комуникации“

    United Group

    media@united.group

    11.10.2024
  • Vivacom инвестира в модернизация на мрежата си за излъчване на радиопрограми

    С тази инвестиция телекомът се очаква да намали въглеродния отпечатък от радиомрежата си в страната с близо 30%

    10 октомври 2024 г., София. Vivacom финализира мащабен проект за модернизация на оборудването си за ефирно излъчване на радиопрограми. Проектът е насочен към подмяна на цялата радиопредавателна мрежа за бизнес клиенти в България. Тя се използва за разпространение и на програмите на един от най-дългогодишните клиенти на Vivacom – Българското национално радио. Модернизацията на мрежата ще подобри качеството на радиосигнала за всички слушатели в страната и се очаква да намали енергийните разходи и съответно – въглеродния отпечатък от радиопредавателната мрежа на Vivacom с близо 30%.

     

    В рамките на мащабния проект за над 5 милиона лева, Vivacom подменя всички FM предаватели в страната и така осигурява по-висока ефективност и по-надеждна услуга. Новите FM предаватели са базирани на най-модерните технологии и са дело на водещите световни производители в сектора. Те значително подобряват качеството на радиосигнала и намаляват консумацията на ток.

     

    „С инвестицията в най-ново поколение оборудване за излъчване на радиопрограми ще подобрим качеството на сигнала на Българското национално радио за всички слушатели в страната. Това е втората ни голяма стъпка за модернизация на радиомрежата в последните години, след като подменихме основните FM антенни системи за излъчване на радиопрограми. Така гарантираме високото качество и надеждност на услугите ни, базирани на най-новите технологии“, сподели Владимир Рангелов, директор „Броудкаст услуги“ във Vivacom.

     

    „В основата на радиото е ефирното разпространение. Без него съдържанието ни не би могло да достига до слушателите. Винаги сме разчитали на Vivacom като ключов партньор в преноса и разпространението на програмите на Българското национално радио. Модернизирането на радиомрежата с над 100 нови FM предаватели ще гарантира още по-качествено ефирно приемане на програмите ни в цялата страна“, каза Милен Митев, Генерален директор на БНР.

     

    С мащабната инвестиция Vivacom затвърждава позицията си на лидер на телекомуникационния пазар у нас, който предлага иновативни и модерни решения с високо качество, както за частните, така и за бизнес клиентите.

    10.10.2024
  • Третият рунд на Vivacom GAME ON събра десетки хиляди геймъри пред екраните

    Билетите за големия финал на турнира на 24 ноември вече са в продажба

    8октомври 2024 г., София. Първият геймърски турнир на Vivacom – GAME ON, събра пред екраните десетки хиляди геймъри в трета поредна онлайн битка. Тя се излъчи на живо в 7 канала в социалните мрежи и в 4 стрийминг платформи, като беше гледана повече от 40 000 пъти и генерира над 25 000 коментара и реакции на феновете. На 24 ноември предстои големият финал на турнира, който ще бъде на живо, а билетите за него са налични тук.

     

    В третия рунд към отборите на капитаните – Цветелин Попов – heaveNBUL, и Васил Калинчев – ShadowHex, се присъединиха двамата популярни геймъри и експерти по Fortnite – GNRAK и BurgerMurder заедно с още 500 фена, които се включиха в играта. След оспорвания двубой, отборът на ShadowHex успя да спечели предимство и по този начин да поведе с 2 на 1 победи в общия резултат.

     

    Всички онлайн битки по време на Vivacom GAME ON се провеждат през отличната оптична мрежа на Vivacom, която има най-голямото покритие в България и е отличена за абсолютно най-качествената.[1] Оптичният интернет на Vivacom е предпочитан избор за всеки геймър, защото предоставя постоянна скорост и почти никакво прекъсване по време на игра.

     

    Преди големия финал на Vivacom GAME ON остава една последна онлайн битка на 2 ноември, която ще бъде в платформата Roblox с много изненадващи игри. Важна роля за изхода на всяка GIGA среща от Vivacom GAME ON турнира имат и феновете. Те могат да се включват в игрите или да помагат на любимия си отбор да натрупа важно предимство под формата на GIGA битове чрез гласувания в социалните мрежи на Vivacom.

     

    Големият финал ще бъде специално събитие с публика на живо на 24 ноември в Joy Station в София. Там целите отборина ShadowHex и heaveNBUL, заедно с техните фенове, ще се изправят един срещу друг във финална битка за титлата FIBER CHAMP на България и голямата награда от 15 000 лв. Билетите за финалната надпревара вече са пуснати в продажба и могат да бъдат закупени от тук.

    Повече информация за турнира можете да намерите на vivacom.bg.

     

    [1] Медал за качество в резултат на независимо пазарно проучване на International Certification Association GmbH (ICERTIAS) сред 1200 потребители на интернет услуги в България през януари 2024 г. чрез онлайн въпросник по методология CAWI – DEEPMA (Computer Assisted Web Interviewing – Deep Mind Awareness). Търговските марки на QUDAL и ICERTIAS се използват с разрешение. Повече информация за отличието на vivacom.bg.

    08.10.2024
  • United Group публикува Доклад за устойчиво развитие за 2023 г.

    United Group, водещият доставчик на телекомуникационни и медийни услуги в Югоизточна Европа, постигна значителен успех в усилията си за устойчиво развитие през 2023 г.

    4 октомври 2024 г., София United Group, водещият доставчик на телекомуникационни и медийни услуги в Югоизточна Европа, постигна значителен успех в усилията си за устойчиво развитие през 2023 г. Компанията публикува своя Доклад за устойчивост за 2023 г., в който се подчертават значителните постижения в областта на екологичното, социалното и корпоративното управление (ESG). Докладът демонстрира ангажимента на United Group към устойчивото развитие и подробно описва постиженията ѝ в насърчаването на положителното въздействие върху околната среда и обществото.

     

    „Напредъкът, който постигнахме през 2023 г., подчертава ангажимента на United Group за изграждане на устойчиво бъдеще. Успехите ни в намаляването на емисиите, използването на енергия от възобновяеми източници и равенството между половете показват, че устойчивостта е в основата на нашата стратегия. Гордеем се с постигнатото и оставаме ангажирани с осигуряването на дългосрочни ползи за всички наши заинтересовани страни“, коментира Мириам Ди Траглиа, изпълнителен директор „Съответствие, риск и устойчивост“ на United Group.

     

    Основен акцент в стремежа на United Group за устойчивост са амбициозните цели за намаляване на емисиите, потвърдени от инициативата Science Based Targets (SBTi). Като част от своя ангажимент за борба с изменението на климата, United Group си поставя за цел нулеви нетни емисии до 2040 г. През 2023 г. бе отбелязан значителен напредък, като компанията постигна 46% намаление на емисиите от обхвата 1 и 2 в сравнение с 2020 г.

     

    През 2023 г. United Group потвърди ангажимента си към енергията от възобновяеми източници, като осигури 40% от общото си потребление на електроенергия от възобновяеми източници, с което допълнително засили ролята си в насърчаването на устойчиви бизнес практики в цялата индустрия. Освен намаляването на емисиите, United Group пое ангажимент да постигне нулеви оперативни отпадъци за депониране до 2030 г. Тази цел е в унисон с фокуса върху принципите на кръговата икономика, инициативите за многократна употреба и рециклиране и премахването на електронните отпадъци. Компанията вече прилага принципите на кръговата икономика чрез въвеждането на Half SIM и eSIM, програмите за предаване на електронни отпадъци от клиентите и за връщане на стари телефони. Забележително е, че през 2023 г. около 40% от инсталираното от компанията оборудване за клиентски помещения (CPE) се състои от реновирани устройства.

     

    През тази година United Group завърши и първата си оценка по Таксономията на ЕС, оценявайки дейността си спрямо рамката на ЕС за устойчиво финансиране, която насърчава устойчивия преход и социално отговорните инвестиции.

     

    Що се отнася до социалните инициативи, през 2023 г. United Group постигна значителни успехи в областта на равенството между половете и многообразието. 52% от ръководните постове в компанията се заемат от жени, което отразява отдадеността на компанията за предоставяне на равни възможности на жените на работното място. Освен това United Group подписа Принципите за овластяване на жените (WEPs) – глобална инициатива, насърчаваща корпоративните мерки за постигане на равенство между половете. Групата завърши и първата си оценка на средната разлика в заплащането на жените и мъжете, подчертавайки подкрепата си за жените през цялата им кариера.

     

    За да подобри уменията на лидерския си екип да ръководи инициативите за устойчивост, през 2023 г. United Group въведе програмата за обучение по ESG „Keep the Future“. Тази програма предоставя на мениджърите умения и знания, необходими за ръководене на дейностите на организацията за постигане на дългосрочните ѝ цели за устойчивост.

    Пълният текст на Доклада за устойчиво развитие за 2023 г. е достъпен ТУК.

     

    За повече информация:

    Бояна Мияйлович

    Изпълнителен директор

    „Връзки с инвеститорите и стратегически анализи“

    United Group

    04.10.2024
  • Vivacom е победител в категорията „Ангажиране на служители“ в престижния конкурс Forbes HR & Employer Branding Awards

    Телекомът спечели 2 престижни награди: победител в категорията „Ангажиране на служители“ и финалист в категорията „Привличане на таланти“

    25 септември 2024, София. Vivacom спечели две награди на престижния конкурс Forbes HR & Employer Branding Awards, който отличава компаниите, които поставят хората в центъра на своето развитие и се открояват с най-добрите практики в управлението на човешките ресурси и изграждането на работодателска марка. Водещият телеком е победител в категорията „Ангажиране на служителите“ и финалист в категорията „Привличане на таланти“. С тези награди компанията затвърждава позицията си на лидер в телекомуникационния сектор в България, който не само внедрява иновации, но и поставя като приоритет хората и тяхното развитие.

     

    „Радвам се, че сме отличени с тези две престижни награди, защото те са отражение на нашето вярване, че хората са най-ценни за организацията. Нашата стратегия за привличане на таланти ни помага да привличаме хора, които имат същите ценности, възприети от компанията, и желание да допринасят за цялостния бизнес успех. Оценяваме доверието и ангажираността на служителите и сме убедени, че предоставянето на кариерно израстване е ключово за тяхната мотивация. Затова провеждаме различни програми за подкрепа на професионалния растеж на нашите екипи,“ заяви Малина Чавдарова, директор „Човешки ресурси“ във Vivacom.

     

    Vivacom е победител в категорията „Ангажиране служители“, защото не спира да инвестира в инициативи за повишаване на удовлетвореността на своите служители, като програмата 3E (Enhancing Employee Experience). Радостина Младенова, мениджър привличане на таланти и бизнес партньори, сподели основните приоритети на програмата и от името на HR екипа взе заслужените отличия на церемонията по награждаване. Програмата 3E стартира през 2023 г. и цели да изгражда активности, с които се грижи за положителното изживяване на служителите през цялото време, в което са част от работните процеси на компанията. Всички инициативи са със засилен фокус върху ангажираността служителите – прилагане на нови онбординг практики, засилване на взаимоотношенията с топ мениджмънта, предоставяне на нови придобивки и интерактивни обучения за професионално и личностното развитие на служителите. Освен това програмата включва инициативи за многообразие и ESG, експертни програми за признание, задържане и развитие, 6 менторски програми, както и вътрешна програма за обучения на нови мениджъри, която бе отличена със сребро в престижните награди за най-добър работодател на България Career Show Awards 2024.

     

    Наградите са признание за успеха на дългосрочната стратегия на Vivacom за развитие на работодателската марка. В категорията „Привличане на таланти“ Vivacom се отличава с успешни и иновативни практики за привличане на хора и интегрирането им в бизнес процесите. Компанията използва разнообразие от канали и платформи, включва служителите в процеса на привличане чрез програми за препоръки, осигурява партньорства със средни и висши учебни заведения, създава и развива разнообразни инициативи за развитие на млади таланти и много други.

    26.09.2024
Open cookie bot settings
към контакти